آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۱۷
ورزش
۸

ورزش جهان

آرژانتین قهرمان فوتبال نابینایان جهان شد

آسوشیتدپرس- تیم فوتبال نابینایان آرژانتین با پیروزی مقابل برزیل به قهرمانی در مسابقات جام جهانی نابینایان دست یافت.

تک گل این دیدار را «سیلویو ولو»، کاپیتان تیم فوتبال نابینایان آرژانتین در هشت دقیقه مانده به پایان مسابقه به ثمر رساند. ولو پس از این مسابقه با 5گل در صدر گلزنان مسابقات جام جهانی نابینایان قرار گرفت. در همین راستا پاراگوئه نیز با پیروزی 2 بر یک مقابل اسپانیا به عنوان سومی دست یافت. مسابقات فوتبال نابینایان با حضور پنج بازیکن در هر تیم که چهار نفر آنها باید نابینا باشند انجام می شود. فقط دروازه بان نابینا نیست.

ته وز پیراهن برزیل را می پوشد

کارلوس ته وز، بازیکن آرژانتینی باشگاه وستهام یونایتد، با جریمه ای جالب و در نوع خود عجیب روبه رو شد.

ته وز پس از تعویضش در بازی تیم های وستهام و شفیلدیونایتد به نشانه اعتراض به تصمیم سرمربی وستهام، ورزشگاه را ترک کرد. هر چند این بازیکن بیست و دو ساله در این باره از سران و هواداران وستهام عذرخواهی کرد اما، سران این باشگاه لیگ برتری برای بازیکن خط حمله خود جریمه ای عجیب در نظر گرفته اند. ته وز باید در تمرین های دو هفته آینده وستهام پیراهن تیم ملی برزیل، رقیب همیشگی آرژانتین را بپوشد. او باید علاوه بر این بخشی از حقوق خود را به بیمارستان کودکان اهدا کند.

دروازه بان عصبانی تیر دروازه را شکست

پس از چهل سال تاریخ بار دیگر در بازی های بوندس لیگا تکرار شد.

در سوم آوریل 1971 در بازی تیم های بوکلبرگ و وردربرمن تیر دروازه در جریان بازی شکست. اکنون پس از گذشت چهل سال بار دیگر این اتفاق در بازی های باشگاهی آلمان رخ داد. در بازی های منطقه ای آلمان (اوبرلیگا)، دروازه بان تیم آوئنال در دیدار برابر کوکسهافن از روی خشم به تیرک دروازه لگد زد که باعث شکسته شدن تیر دروازه شد. این دروازه بان به دلیل گل زود هنگام حریف از کوره در رفته بود.