آرشیو یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۱۳
اجتماعی
۴

برج میلاد به ارتفاع نهایی 435 متر رسید

گروه اجتماعی - با نصب آخرین دکل مخابراتی برج میلاد به ارتفاع نهایی 435 متر از زمین رسید.

به گزارش خبرنگار شهری «ایران» این دکل با ارتفاع 120 متر و وزن 490 تن در دو مرحله با روش مهندسی ویژه ای در ارتفاع نهایی این برج نصب شده است. در مراسم ویژه ای که دیروز به مناسبت نصب این دکل در سالن اجتماعات موقت برج میلاد برگزار شد، شهردار تهران گفت: ساخت برج میلاد در ابتدای نیمه دوم سال 86 از نظر کارهای ساختمانی و عمرانی به اتمام می رسد و پس از آن کار تجهیز بخش از امکانات آن آغاز می شود.

محمدباقر قالیباف افزود: با اتمام فاز یک برج، فاز دوم آن شامل ساخت هتل و مراکز تجاری، اداری به دست بخش خصوصی داخلی و خارجی آغاز خواهد شد.

< در حاشیه

مراسم نصب دکل مخابراتی برج میلاد دیروز با دو حادثه غیرمنتظره روبرو و موجب شد که شهردار تهران، معاونانش، میهمانان و عوامل شاغل در برج میلاد با وقفه 2 ساعته در اجرای مراسم روبرو شوند.

حادثه اول هنگامی رخ داد که برق کارگاه برج قطع شد، درحالی که تعدادی از خبرنگاران و عکاسان در آسانسور برج در ارتفاع حدود 250 متری حبس شده بودند. این افراد پس از یک ساعت با حرکت دادن دستی آسانسور از وضعیت پیش آمده نجات یافتند.

در عین حال به این سؤال خبرنگاران که چرا برق اضطراری در این شرایط به کمک خبرنگاران نیامده است و این که اساسا چرا در پروژه ای ملی مانند برج میلاد در مواقع بحرانی امکان استفاده از برق اضطراری وجود ندارد، پاسخ داده نشد.

حادثه دوم زمانی رخ داد که خبرنگاران و عکاسان برای بالا رفتن از برج به پای برج فراخوانده شدند اما جز شهردار، معاونانش و مسئولان شرکت های شاغل در برج فرد دیگری اجازه حضور در بالای برج را نیافت. در این میان، مدیرکل روابط عمومی شهرداری علت ممانعت از حضور خبرنگاران و خبرنگاران عکاس در بالای برج را بی فرهنگی خبرنگاران عنوان کرد! و باعث دلخوری و قهر شماری از خبرنگاران و خبرنگاران عکاس شد. شهرداری تهران در مدت کوتاه مدیریت جدید (14 ماه) 2 مدیرکل روابط عمومی به خود دیده است.