آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۱۵
صفحه آخر
۲۴

الماسی و گلایه های خبری

جهانگیر الماسی در این دوره جشنواره فیلم کوتاه رحمت به عنوان دبیر با جشنواره همکاری می کند. او از اطلاع رسانی این جشنواره توسط رسانه ها گلایه کرد و گفت: «به دلیل کم تجربگی در برگزاری جشنواره فیلم با چنین مضمونی کاستی هایی هم در جشنواره وجود داشته باشد.» البته الماسی درحالی از مطبوعات گلایه می کند که هیچگونه اطلاعاتی از سوی ستاد اطلاع رسانی این جشنواره در اختیار مطبوعات قرار نگرفته است. وی مشکل بودجه برگزاری جشنواره و عدم دسترسی آسان به مطبوعات و رسانه ها را از دیگر کمبودهای جشنواره عنوان کرد. او با تاکید بر این که 10 تا 12 اثر راه یافته به جشنواره فیلم کوتاه رحمت در حد بین المللی هستند، اظهار داشت: جوانان در این زمینه ها استطاعت فکری و اعتقادی ارزنده ای دارند.

الماسی هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی را مبادله آرا، افکار،تکنیک و تجربه دانست و خاطرنشان کرد: فریم های فیلم مانند حروف الفبا هستند و اعتقادات، باورها و مضامین دینی را در جامعه انتشار می دهند. وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره، فیلمسازان جوان نشان دادند که توانایی استفاده از دستور زبان اعتقادی را به خوبی می دانند. عزت الله انتظامی، مسعود فراستی، محسن ذوالانوار، پرویز شیخ طادی و نادر طالب زاده اعضای هیات داوران این جشنواره هستند. این جشنواره چهار روزه با حضور 43 فیلم برگزیده کشور در مجتمع فرهنگی و هنری تبریز در حال برگزاری است.

آثار برگزیده این جشنواره از میان 400 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره برگزیده شده که 9 فیلم از استان آذربایجان شرقی و بقیه از تهران، اردبیل، قم، کردستان، گیلان، خراسان رضوی، همدان، خوزستان و کرج است. این جشنواره تا پانزدهم ماه جاری همراه با جلسات تخصصی در حوزه فیلم و سینما در تبریز برگزار می شود. آخرین حضور الماسی بر پرده سینما به فیلم پشت پرده بر می گردد که پرویز شیخ طادی کارگردانی آن را بر عهده داشت.