آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۵
اخبار کشور
۲

داودی در دیدار هنیه: ایران آماده ارائه دست آوردها و تجربیات خود به دولت فلسطین است

معاون اول رئیس جمهور در جریان استقبال از نخست وزیر فلسطین، آمادگی کشورمان را برای ارائه دست آوردها و تجربیات خود به دولت فلسطین اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، پرویز داودی، معاون اول رئیس جمهور پنج شنبه شب پس از استقبال رسمی از اسماعیل هنیه، نخست وزیر فلسطین با بیان اینکه دفاع از فلسطین دفاع از اسلام است به مقاومت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: دشمنان آزادی و انسانیت در حال شکست هستند و آرمان فلسطینی به زودی با مقاومت های جوانان غیور و شیرمردان سرزمین فلسطین محقق می شود.

داودی پیروزی مردم و مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی را براساس وعده های الهی قطعی دانست و تاکید کرد: حمایت مسلمانان و ملت های آزاده و مستقل جهان از دولت مردمی فلسطین به دلیل اتخاذ مواضع حق طلبانه و ایستادگی های بی نظیر این دولت در برابر اشغالگران و زورگویان صهیونیستی و حامیان این رژیم جعلی است.

وی با اشاره به حمایت های همه جانبه ملت و دولت ایران از مقاومت مردم فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد دستاوردها و تجربیات ارزشمند خود را در زمینه های مختلف از جمله کشورداری وعمرانی و آبادانی در اختیار دولت فلسطین قرار دهد.

اسماعیل هنیه، نخست وزیر فلسطین نیز در این دیدار با اشاره به محاصره و تحریم های دولت مردمی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و حامیان آن به ویژه آمریکا به منظور گرفتن امتیازهای سیاسی و ایجاد بازوی امنیتی برای این رژیم جعلی تاکید کرد: دولت منتخب مردم فلسطین نه تنها مشروعیت اشغالگران را به رسمیت نشناخته بلکه مقاومت راحق طبیعی ملت فلسطین در برابر اشغالگران می داند و از آن حمایت می کند.

نخست وزیر فلسطین با بیان اینکه اهداف محاصره، ظالمانه و تحمیلی علیه دولت و مردم فلسطین طی 8 ماه گذشته ناکام مانده و محقق نشده است، گفت: مقاومت، ایستادگی و دفاع از حقوق ملت فلسطین تا تحقق آرمان فلسطین و آزادسازی قدس شریف ادامه دارد.

اسماعیل هنیه همچنین از حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران از مقاومت مردم فلسطین و دولت منتخب مردم این کشور قدردانی کرد.