آرشیو پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۴
خبر
۷

ناصر عبداللهی درگذشت

ایسنا - ناصر عبداللهی خواننده و آهنگساز، ظهر روز گذشته در سن 37سالگی به دیار باقی شتافت، عبداللهی که در نخستین روزهای آذر ماه در کما بود، روز گذشته در بیمارستان شهید هاشمی نژاد درگذشت. مهدی کاشی، مدیر برنامه های شادروان عبداللهی، با تایید این خبر اظهار کرد: وی هنگام اذان ظهر فوت کرد.

ناصر عبداللهی در دهم دی ماه 1349 در بندرعباس به دنیا آمد و تحصیلات خود را در بندرعباس گذراند و فعالیت های هنری خود را از سال های نوجوانی در صدا و سیما و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و امور تربیتی استان هرمزگان آغاز کرد.

از استادان او می توان به برادر بزرگش محمد طیب عبداللهی، رضا روضه خوان و احمد تهدی از استادان موسیقی جنوب اشاره کرد. او سال 1375 از بندر عباس به تهران آمد.

وی با خواندن ترانه ای به نام «ناصریا» به شهرت مردمی دست یافت و از جمله آلبوم های او می توان به «عشق است»، «دوستت دارم»، «غزلک» و «بوی شرجی» اشاره کرد. این هنرمند فقید همچنین ترانه هایی را درباره ائمه اطهار اجرا کرده که از معروف ترین آنها می توان به «یا فاطمه بنت نبی» اشاره کرد.

ناصر عبدالهی بامداد سوم آذر ماه در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس به دلیل از کار افتادن کلیه ها بستری شد و سپس به کما رفت و بعد از چند روز به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل و در بخش ICU این بیمارستان بستری شد و هفته گذشته به بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران منتقل شد.