آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۵، شماره ۳۶۱
اقتصاد ایران
۳

جزییات آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: «در یک هزار و هفتادو چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار که در روز شنبه 9/10/1385 در بانک مرکزی برگزار شد موارد ذیل به تصویب رسید:

1-تصویب دستورالعمل اجرایی «تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی ها» در 35 ماده و 8 تبصره که اجرای این دستورالعمل با رعایت موافقتنامه «نحوه صدور پروانه کسب و نظارت بر فعالیت صرافی ها موضوع بند «ه» ماده 55 قانون نظام صنفی» مورخ 17/2/1385 بین وزارت بازرگانی و بانک مرکزی است.

2-بانک ها می توانند در ارتباط با اعطای تسهیلات اشتغال زایی توسط بانک های دولتی تا سقف 200 میلیون ریال، تضمین زنجیره ای را هم به عنوان وثیقه از متقاضیان دریافت کنند.

3- تصویب دستورالعمل های «طبقه بندی دارایی های بانک ها و موسسات اعتباری» در هفت ماده و چهار تبصره و «نحوه محاسبه ذخیره مطالبات بانک ها و موسسات اعتباری» در سه ماده و سه تبصره.

4- موافقت با تاریخ اجرای بخشنامه های شماره مب/10 و مب/18 مورخ 6/1/1385 صادره بانک مرکزی به تمامی بانک های دولتی و غیردولتی و نیز شرکت دولتی پست بانک (درخصوص نرخ سود تسهیلات بانک های دولتی و غیردولتی) توسط شعب و واحدهای تابعه بانک ها از 20/1/1385.

5- عدم موافقت با تسهیلات مورد درخواست شرکت ایران خودرو.