آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۱۵۰
استان ها
۱۵

مدیر عامل شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران: 5درصد تولیدات ریخته گری تراکتور سازی به خارج از کشور صادر می شود

مدیر عامل شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران گفت: 5درصد تولیدات ریخته گری تراکتورسازی به خارج از کشور صادر شد و این میزان در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد رضا زمانلو در جمع خبرنگاران با اشاره به این که 60درصد تولیدات شرکت ریخته گری به مجتمع تراکتورسازی تحویل داده می شود، افزود: 35درصد از تولیدات این شرکت نیز به صنایع خودروسازی اختصاص می یابد، به طوری که در 7سال گذشته 83هزار تن قطعه برای صنایع خودروسازی کشور تولید کرده ایم.

وی با اشاره به این که شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران نقش مهم و محوری در ساخت داخل کردن قطعات خودرو و قطعه سازی خودرو دارد، اظهار کرد: بیشتر قطعات پیچیده چدنی خودروهای پراید، نیسان و پژو برای نخستین بار در این شرکت ساخته شد و طراحی تجهیزات مدل، جعبه ماهیچه و قالب سازی آنها نیز توسط کارشناسان این شرکت صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که ظرفیت اسمی شرکت ریخته گری تراکتورسازی تولید 33هزار تن قطعه است، خاطر نشان کرد: به همت متخصصان داخلی با رفع بعضی از گلوگاه ها و بدون ایجاد خط قالب گیری، ظرفیت تولیدی به 50هزار تن افزایش یافته و هم اکنون با راه اندازی کارگاه لاست فوم این ظرفیت تا 55هزار تن رسیده و با عملی شدن فازهای توسعه ای پیش بینی شده تا 60هزار تن نیز قابل افزایش است.

شرکت ریخته گری تراکتورسازی به دلیل ضرورت و اعتقاد به سیر تحولات تکنولوژیکی صنعت ریخته گری مطالعات خود را بر روش های مدرن معطوف داشته است.

زمانلو با اشاره به رشد و تحول صنعت ریخته گری کشور در 15سال اخیر تصریح کرد: با تربیت متخصصان ریخته گری در کشور هم اکنون این صنعت با وجود بومی شدن با مشکلاتی از جمله واردات آسان و کم هزینه قطعات به علت پایین بودن تعرفه گمرکی روبه رو است.