آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۲۳
اخبار خارجی
۱۶

اعتراف صریح شیمون پرز فروپاشی اسرائیل نزدیک است

معاون اول نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، اسرائیل در شرایط خطرناک «تخریب درونی» قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، «شیمون پرز» گفت: اسرائیل در شرایط حساس و خطرناکی از تخریب درونی قرار گرفته است. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» به نقل از این سیاستمدار 84 ساله صهیونیستی افزود: نه تنها تخریب درونی تمامی ساختار جامعه اسرائیل را نشانه رفته، بلکه امروز برای سیاهتر نشان دادن چهره اسرائیل (توسط خودی ها) رقابت وجود دارد. پرز که نخست وزیری رژیم اسرائیل را دو بار تجربه کرده است، با حمله شدید به احزاب راستگرا و چپ گرای این رژیم، سران هر دو گروه را مسئول تنش های داخلی دانست.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز نوشت: «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسرائیل، در آستانه سرنگونی قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری فارس، این روزنامه، ضمن اشاره به این که بسیاری از نمایندگان مجلس (کنست) و وزیران کابینه اولمرت در حال برنامه ریزی برای سرنگون کردن وی هستند افزود: اولمرت تسلط خود را بر حزب کادیما دارد از دست می دهد. وی دبیرکل این حزب است.اخیرا «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، سرنگونی قریب الوقوع اولمرت را پیش بینی کرده بود.

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نیز نوشت: اسرائیل با بحران اعتماد به نفس مواجه شده است. به نوشته این روزنامه، مشکلاتی که اسرائیل از داخل و خارج با آن روبه روست، طی تاریخ 56 ساله اش سابقه نداشته است.