آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۳۵۶۰
صفحه آخر
۲۴

فعالان فرهنگی بخش کودک و نوجوان ایران و لبنان در یک نشست مشترک

جمعی از فعالان فرهنگی بخش کودک و نوجوان ایران و لبنان در شهر بیروت نشست مشترک برگزار کردند.

به گزارش ایرنا از بیروت در این نشست از طرف ایران مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان تبلیغات اسلامی و مشاور رئیس جمهوری و دبیر کل جمعیت حمایت از فلسطین و از سوی لبنان، برخی ناشران کتاب کودک و نوجوان حضور داشتند.

مجتبی رحماندوست مشاور رئیس جمهوری و دبیر کل جمعیت حمایت از مردم فلسطین در این نشست با اشاره به فعالیت 40 ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایران گفت: کانون پس از انقلاب با تولید فیلم، انتشار کتاب، برگزاری تئاتر و ارائه برنامه های مختلف فرهنگی و هنری برای رشد فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان ایرانی تلاش در خوری داشته است.

وی افزود: نهادهای فرهنگی و هنری فعال در زمینه کودکان و نوجوانان در ایران آمادگی دارند با بخش های مشابه در لبنان همکاری و تبادل تجربه داشته باشند.

در این نشست یکی از ناشران و فعالان لبنانی در زمینه کتاب کودک با اشاره به لزوم فعالیت مشترک بیشتر میان دو کشور در زمینه فرهنگ کتاب و کودک گفت، در لبنان متخصصان کتاب کودک با کتاب ها و منابع انگلیسی و فرانسوی بیشتر آشنایی دارند تا فارسی، در حالی که ارتباط فکری ما بیشتر با ایران است و برهمین اساس باید اطلاعات بیشتری از ایران در این زمینه برای لبنانی ها ارسال شود.