آرشیو شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۳۵۶۲
اجتماعی
۶

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا: افراد بالای 50 سال دنبال سربازی نروند

گروه اجتماعی- برابر قانون، افراد ذکور بالای 50 سال ازشمول قانون خدمت وظیفه عمومی خارج می شوند.

سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام این مطلب افزود: برابر ماده 4 قانون دوره خدمت وظیفه عمومی 30 سال و شامل دوره ضرورت (2 سال و در صورتی که مشمولان مازاد بر نیاز باشند شورای عالی دفاع می تواند این مدت را تا 18 ماه تقلیل دهد)، دوره احتیاط (8 سال)، دوره ذخیره اول (10 سال) و دوره ذخیره دوم (10 سال) است.

وی تصریح کرد: برابر تبصره یک همین ماده، زمان شروع و پایان خدمت وظیفه در مراحل احتیاط و ذخیره از تاریخ پایان خدمت دوره ضرورت محاسبه می شود که در هر حال، تاریخ خاتمه آن از سن 50 سالگی تجاوز نخواهد کرد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: تمامی مشمولانی که در سنین مشمولیت قرار دارند (کمتر از 50 سال تمام) باید مدارک خود را دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت به همراه داشته باشند. تا در صورت نیاز به مراجع ذیربط ارائه کنند.

به گفته سردار کارگر، مدارک دال بر رسیدگی به وضع مشمولان شامل کارت پایان خدمت، کارت معافیت دائم، کارت معافیت موقت در مدت اعتبار آن، گواهی اشتغال به تحصیل معتبر، گواهی از نیروهای نظامی و انتظامی مبنی بر استخدام در نیروهای مذکور، گواهی اشتغال به خدمت سربازی بدون غیبت اولیه، دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت در مدت اعتبار آن، کارت محرومیت از خدمت، گواهی اشتغال به خدمت یا تحصیل در وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، سازمان کشتیرانی و آموزشگاه هواپیمایی است.