آرشیو چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۶۰۷۹
شهرستان ها
۲۰

از طریق توسعه واحدهای کوچک صنعتی 50 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود

اردبیل- خبرنگار رسالت:

معاون وزیر صنایع و معادن و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: تا پایان امسال از طریق طرح توسعه واحدهای کوچک صنعتی 50 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود.

محمدرضا نوتاش در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرک شماره 2 اردبیل به خبرنگار ما افزود: تاکنون 70 درصد این میزان تعهد اشتغالزایی محقق شده و امیدواریم تا پایان سال میزان کامل آن محقق شود.

وی گفت: صنایع کوچک در تمام دنیا و در کشورمان به دلیل ویژگی خاص از اهمیت خاص برخوردار است و هم اکنون 93 درصد صنایع ما را صنایع کوچک تشکیل می دهد که این امر باعث پراکندگی سرمایه گذاری صنعتی در نقاط مختلف کشور می شود.

وی با برشمردن ویژگی صنایع کوچک و مزیت آن افزود: صنایع کوچک علاوه بر خلاقیت و نوآوری از انعطاف و بوروکراسی محدود برخوردار است و با حمایت و مراقبت دولت و سرمایه گذاران این صنایع به سرعت رشد خواهند کرد.

نوتاش تصریح کرد: با مهیا نمودن زیرساختها، ارائه تسهیلات، مشاوره های فنی و مهندسی و کمک به توسعه بازار این بخش صنعتی نیاز به حمایت و هدایت واقعی دارد تا با شرایط رقابتی موجود بالنده و شکوفا شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن رشد استان اردبیل در بخش صنعت اظهارداشت: وجود 8 شهرک صنعتی و چندین ناحیه صنعتی، پتانسیل بالای کشاورزی و توانمندی استعدادهای خدادادی باعث شده است که استان اردبیل در سال های اخیر در بخش صنعت رشد خوبی پیدا کند و امیدواریم با تاسیس شهرک های جدید در شهرهای استان جهش قابل توجهی را شاهد باشیم.

معاون وزیر صنایع کارهای اجرایی و پیشرفت تاسیس وراه اندازی شهرک تخصصی آب در نیر را خوب ارزیابی کرد و گفت: برای تملک ناحیه صنعتی پارس آباد، مشکین شهر و نیز حل معضل تصفیه خانه شهرک شماره 2 اردبیل از محل بودجه مناطق محروم و بودجه سال آینده اعتبار ویژه تخصیص خواهد یافت.