آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۵۰
معارف
۶

معرفی کتاب

انتشارات سمت و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر کرده است:

مهاجرت قبایل عربی در صدر اسلام

دکتر صالح احمد العلی، ترجمه دکتر هادی انصاری

چاپ اول: 1384

154 ص - 950 تومان

2000 نسخه

این کتاب حاوی اطلاعات دقیق، تحلیلی و گسترده ای است از حرکت شتابنده مهاجرت که در چند سده نخست هجری منطقه گسترده ای از سواحل اقیانوس اطلس و صحرای بزرگ در غرب آفریقا، تا دامنه کوه های هندوکش در شرق را در برمی گرفت.

نویسنده کتاب از محققان برجسته عراق وجهان عرب از دهه 1950 تا 1990 است. عرب در شبه جزیره عربستان، گسترش دولت به سرزمینهای مجاور جزیره، عربها در عراق، و سکونت عربها در آذربایجان، فلات ایران، خراسان، سرزمین شام، جزیره و مرزهای روم و ارمنستان از مباحث این کتاب است.

این کتاب به عنوان منبع کمک درسی برای دانشجویان رشته تاریخ و تاریخ اسلام در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدوین شده است.

مکتب ها و گرایش های تربیتی در تمدن اسلامی

دکتر سعید اسماعیل علی و دکتر محمدجواد رضا، ترجمه و نقد و اضافات: بهروز رفیعی

چاپ اول: 1384

386 ص - 2400 تومان

2000 نسخه

کتاب حاضر، مکاتب و گرایش های نقلی، عقلی، کارکردگرا، صوفیانه، کلامی و سلفی به تربیت را بررسی و بازخوانی می کند. این کتاب به عنوان منبع درسی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت تهیه شده است.

دکتر سعید اسماعیل علی فارغ التحصیل رشته ادبیات از دانشگاه قاهره، و رشته فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه عین شمس مصر است. دکتر محمدجواد رضا، از دانشمندان عراقی، دارای دانشنامه دکترا در فلسفه تعلیم وتربیت تطبیقی از آمریکا است.

خانواده در نگرش اسلام و روان شناسی

محمدرضا سالاری فر

چاپ اول: 1385

224 ص - 1400 تومان

2000 نسخه

کتاب حاضر در شش فصل زیر تنظیم شده است: نگاه اسلام به ازدواج، آثار روان شناختی ازدواج، ارکان خانواده، راهکارهای اسلام برای کارایی و رشد مطلوب خانواده، تعالیم اسلام و مشکلات خانوادگی، و نظام خانواده در اسلام. کتاب خانواده در نگرش اسلام و روان شناختی به عنوان منبع کمک درسی برای دانشجویان رشته روان شناسی تهیه شده است.