آرشیو چهار‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۶
اخبار ورزشی
۱۳

تاسیس مرکز آموزش کاربردی نفت و گاز روسیه در کیش

سرویس شهرستان ها:

مرکز آموزش کاربردی نفت و گاز و صنایع وابسته در جزیره کیش تاسیس می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در تفاهم نامه ای که میان انستیتو شیمی کاربردی کشور روسیه و سازمان منطقه آزاد کیش به امضاء رسید دو طرف بر گسترش همکاری های مشترک علمی، صنعتی و بازرگانی تاکید کردند.

در این تفاهم نامه که به امضای مهندس احسان شریفی معاون طرح، برنامه و فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین الکساندر الکساندرویچ شاپاوالوف رئیس انستیتو شیمی کاربردی روسیه رسید، روسیه آمادگی خود را برای معرفی منطقه آزاد کیش به شرکت های معتبر روسی برای انجام سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و صنایع وابسته در جزیره کیش و انجام فعالیت های علمی، صنعتی و تجاری اعلام کرد.

معاون طرح، برنامه و فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه امضای این تفاهم نامه ابراز امیدواری کرد مرکز آموزش کاربردی نفت و گاز روسیه تا پایان سال آینده به منظور آموزش متخصصان ایرانی در جزیره کیش راه اندازی شود. مهندس شریفی همچنین تصریح کرد: انستیتو شیمی کاربردی روسیه ابراز تمایل کرده با توجه به فعالیت شعب بین الملل دانشگاههای داخلی و خارجی در کیش، دوره های تخصصی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در بخش نفت، گاز و پلیمر برگزار کند.