آرشیو یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۶۱۰۴
شهرستان ها
۲۰

استاندارآذربایجان غربی:تولید دانشگاه ها باید به درد مردم وجامعه بخورد

ارومیه-خبرنگار رسالت:

استاندارآذربایجان غربی گفت: تولید دانشگاه ها باید به درد جامعه بخورد و زندگی مردم را بهبود بخشد.

دکتر رحیم قربانی، در همایش هم اندیشی اساتید دانشگاه های ارومیه با اشاره به اینکه افزایش کمیت نیروی انسانی در مراکز علمی منجر به حصول کیفیت می شود، افزود: دانشگاه ها باید در جهت همگرایی و همفکری تلاش کنند.

وی گفت: با تلاش دانشمندان ایرانی اکنون دنیای پزشکی چشم به دستاوردهای ایران دوخته و دانشمندان ایرانی با این اقدام ثابت کردند که فرزندان ابوعلی سینا و خواجه نصیرالدین طوسی هستند.

استاندار آذربایجان غربی یادآورشد: تاکنون این استان از وجود رشته مهندسی صنایع محروم بود که با تاسیس دانشگاه صنعتی ارومیه این رشته دایر و نیازهای نیروی انسانی خود را تربیت خواهد کرد.

قربانی بااشاره به اینکه این استان دربرخی صنایع از جمله صنایع غذایی با تولیدات مناسب جایگاه اول کشور را دارد، افزود: باید با یک هم اندیشی عملی نواقص موجود رفع شود.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی ازنظر وجود انسجام فکری و روانی رنج می برد، گفت: رنج ما، عدم تحمل و گریز از همدیگر در تمامی بخش ها است و اگر وحدت و همگرایی ایجاد شود به هدف مورد نظر خواهیم رسید.

استاندار آذربایجان غربی تاکیدکرد: توسعه نیروی انسانی از سوی دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید تقویت شود و توسعه دانشگاه ها نیز دراولویت برنامه های استان قرار دارد.

قربانی افزود: برای توسعه بخش های صنعت، گردشگری و کشاورزی استان نیاز به نیروی انسانی ماهر و متخصص است که در این میان دانشگاه ها نقش مهم و تعیین کننده ای بر عهده دارند.

وی یادآورشد:به منظور ارتقای بهره وری در بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی و صنعت، کمیته تنوع محصول وکمیته ایده پردازان جوان باهدف دستیابی به افکار خلاق با استفاده از بودجه استانی تاسیس می شود.