آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۹۶
ایران زمین
۲۰

نخستین هتل بوتیک ایران در صخره های کندوان گشایش یافت

مهرداد خوشکار مقدم

نخستین هتل صخره ای ایران درروستای «کندوان» آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

«رضا عبادی» رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در آئین گشایش این هتل منحصر به فرد گفت: در حال حاضر فاز نخست هتل صخره ای کندوان در 10 سوئیت به بهره برداری می رسد اما با ادامه پروژه از سال آینده ظرفیت هتل مذکور به 50 سوئیت افزایش می یابد.

وی با اشاره به تامین هزینه های ساخت و تجهیز هتل صخره ای کندوان از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: هزینه فاز نخست پروژه فوق 10 میلیارد ریال بوده که با پایان تمامی بخشهای آن این رقم به 300 میلیارد ریال خواهد رسید.

عبادی، جاذبه های روستای توریستی کندوان را عامل ساخت چنین هتلی دانست و گفت: به طور حتم روستای کندوان از مهمترین نقاط جذب گردشگر در آذربایجان شرقی است و این سازمان برای توسعه زیرساختهای گردشگری در این منطقه برنامه های ویژه ای به اجرا درخواهد آورد.

هتل کندوان از بزرگترین و وسیعترین هتل صخره ای جهان به شمار می آید که ظاهر و داخل آن، شکل اصلی و تاریخی خود را حفظ کرده است اما تجهیزات داخلی آن کاملا با شرایط امروز جهان همخوانی دارد.

«محمد نعمتی»، مجری پروژه هتل کندوان نیز با بیان این که استانداردهای رعایت شده در این هتل با هتل های بین المللی جهان همخوانی دارد گفت: هتل صخره ای کندوان نخستین «هتل بوتیک ایران» است.هتل بوتیک به آن دسته از هتلهایی گفته می شود که بدون استفاده از مصالح ساختمانی و با سازه های طبیعی ساخته می شود.از این رو به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد طبیعی و چشم انداز خاص چنین هتلهایی استقبال از آنها در جهان بشدت افزایش یافته است. هتل های درختی، هتلهای دریایی و...از دیگر انواع هتلهای بوتیک در دنیا به شمار می آیند.

روستای کندوان در فاصله 22کیلومتری شهرستان اسکو و 62 کیلومتری جنوب تبریز قرار دارد.شیوه بنای خانه های این روستا از نوع معماری صخره ای و به شکل مخروطی با کله قندی مربوط به قرن هفتم هجری - قمری است. کندوان یکی از خوش آب وهواترین و زیباترین نقاط کوهستانی ایران به شمار می رود.