آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۶، شماره ۳۶۱۳
ایران زمین
۲۰
مسافران، هوا، راهها و شهرها

بارندگی ها تا پایان هفته ادامه دارد

از نقشه های پیش یابی پیداست که گذر متناوب ناپایداری ها از نوار شمالی و نواحی مرکز و غرب و با شدت کمتر نواحی شرقی کشور را تا روز سه شنبه تحت تاثیر قرار خواهد داد. از روز چهارشنبه گذر دوباره سامانه بارش زا از شمال غرب، انتظار می رود نیمه غرب کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

هوای سرد و بارانی همراه با رعد و برق و توفان و بارش برف در ارتفاعات نیمه غربی، مناطق مرکزی و جنوبی کشور را فرا گرفت و خساراتی در پی داشت.

• مسدود شدن خط آهن: بارندگی های دیروز تردد در مسیر راه آهن تهران تبریز در حوالی کرج را هم ناممکن ساخت. عباس جعفری مسئول دفتر ستاد حوادث غیرمترقبه فرمانداری کرج گفت: بر اثر بارندگی و ریزش دیوار یک باغ، خط آهن تهران تبریز در محدوده ساوجبلاغ مسدود شد که البته پس از چند ساعت باز شد.

• جان باختن یک معلم فداکار: یک معلم فداکار در حین کمک به سیل زدگان روستای امیر علیای شهرستان سلسله در اثر برق گرفتگی جان باخت. در شهرستان سلسله در اثر بارندگی های اخیر دیروز سیلاب از ارتفاعات مشرف به شهر الشتر مرکز این شهرستان جاری شد و روستای امیر علیا را در محاصره سیل قرار داد. در این هنگام معلم روستا به کمک اهالی شتافت و در حین خارج کردن آب از اصطبل های دام روستائیان با استفاده از دستگاه پمپاژ، دچار برق گرفتگی شد و جان باخت. گزارش دریافتی حاکی است با تلاش ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان سلسله اهالی روستا از محاصره سیل خارج شدند.

• احتمال سیل در گلستان: جاری شدن سیل بخش گالیکش شهرستان مینودشت را در معرض خطر قرار داده است. فرماندار مینودشت گفت ریزش کوه و جاده روستایی پنوه بخش گالیکش که سه روز پیش اتفاق افتاده بود موجب ایجاد سدی بزرگ شده بود و بارندگی های دیشب و صبح امروز سبب جمع شدن آب پشت آن شد که با شکسته شدن این سد خاکی، سیلاب به سمت شهر گالیکش حرکت کرد.

• بارش برف در ارتفاعات: در 2 روز گذشته در نقاط سردسیر و ارتفاعات کشور برف بارید. براین اساس دیروز نقاط کوهستانی شازند استان مرکزی، دلفان لرستان و چهارمحال و بختیاری سفیدپوش شد.