آرشیو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۳
اخبار کشور
۳

استقبال کم نظیر جهان از جشنواره کاریکاتور بهره وری ایران

نخستین جشنواره بین المللی کاریکاتور بهره وری با شرکت 40 کشور، مورد استقبال چشمگیر و کم نظیر هنرمندان جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار کیهان، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، دبیر این جشنواره افزود: این در حالی است که در مسابقه معتبر کاریکاتور آموریستی ایتالیا با 39 سال سابقه برگزاری، تنها 35 کشور دنیا حضور پیدا کرده اند.

وی اضافه کرد: فراخوان این جشنواره اسفند گذشته به دو شکل پستی و اینترنتی منتشر شد که با مذاکرات انجام شده در سایت های مرجع دنیا نیز قرار گرفت.

رئیس خانه کاریکاتور ایران گفت: در این مدت 533 اثر از 174 هنرمند 40 کشور جهان در جشنواره شرکت کرده اند که از جمله پارکون ساینتن از رومانی، رومن دراگوسمانون از بلغارستان، کارانوفسکی از اوکراین و... که از بزرگترین کاریکاتوریست های جهان هستند.

وی همچنین از حضور دو تن از کاریکاتوریست های بزرگ خارجی در جمع داوران این جشنواره خبر داد و افزود: کنستانتین سیوسو (پدر کاریکاتور رومانی) و محی الدین کوراوغلو از ترکیه، داوران این جشنواره هستند.

جواد جاسبی، دبیر علمی جشنواره بهره وری به هدف آن اشاره کرد و گفت: بهره وری موضوع و غایت آمال دانش های مدیریت و اقتصاد است و هدف ما از این جشنواره بالا بردن سطح بهره وری ملی و فراملی است.

علیرضا کریمی، دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره نیز از برگزاری این جشنواره در شهرستان ها و چاپ کتاب و تولید انیمیشن از آثار منتخب خبر داد.

اولین جشنواره بین المللی کاریکاتور بهره وری از 10 خرداد ماه به مدت 12 روز در خانه کاریکاتور ایران و فرهنگسراهای خاوران، بهمن، دانشجو و هنر برگزار خواهد شد. مهلت شرکت در جشنواره تا 10 اردیبهشت است.