آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۲۴
صفحه آخر
۲۴

یاد هادی اسلامی پس از سال ها

گروه فرهنگ و هنر: برنامه روزانه «پلاک یک» در شبکه جهانی صدای آشنا، این هفته پرونده هنری مرحوم هادی اسلامی را بررسی می کند. هادی اسلامی یکی از بازیگران به یاد ماندنی سینما، تئاتر و تلویزیون ایران به شمار می آید که بیشتر بینندگان سیما او را با مجموعه مدرس و ایفای نقش مدرس می شناسند. از دیگر کارهای این بازیگر فقید می توان به فیلم هایی چون اتوبوس، آوار، سرب، خواستگاری، دل نمک، طعمه و... اشاره کرد.

مرحوم هادی اسلامی سال 1318 در تهران به دنیا آمد و پس از تحصیلات متوسطه در سال 1346 نمایشنامه زیرگذر لوطی صالح را به صحنه برد که با موفقیت فراوان روبه رو شد. او پس از انقلاب اسلامی بازی در سینما را نیز شروع کرد.

علاقه مندان به سینما هیچ گاه نقش آفرینی او را در نقش نوری فیلم سرب فراموش نخواهند کرد. مردی که یک تنه برای نجات برادری که به اشتباه در بند افتاده قد علم می کند. اسلامی بسیار توانا توانست در قامت قهرمان های تنهای کیمیایی درآید.

حال زندگی و فعالیت های سینمایی اش در برنامه پلاک یک شبکه جهانی صدای آشنا مرور می شود. این برنامه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه پخش خواهد شد. گروه طرح و تولید حوزه اقیانوسیه شبکه تهیه این برنامه را برعهده دارد.