آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۳۰
اجتماعی
۴

شرایط ثبت نام جایگزینی خودروهای فرسوده تا پایان خرداد ماه اعلام می شود

گروه اجتماعی - شرایط جایگزینی خودروهای فرسوده در سال 86 تا اواخر خرداد ماه اعلام می شود و هیچ کس نباید قبل از اعلام ستاد جایگزینی خودروها اقدام به ثبت نام کند.

سیدرضا فاطمی امین، مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در گفت وگو با فارس گفت: تاریخ ثبت نام برای خودروهای فرسوده را نمی توان هنوز به طور دقیق اعلام کرد، اما به احتمال زیاد تا اواخر خرداد ماه این کار را شروع می کنیم.

وی با اشاره به بیانیه اخیر ستاد جایگزینی خودروهای فرسوده تاکید کرد: تا قبل ازاعلام رسمی ستاد جایگزینی خودروهای فرسوده هیچ کس نباید اقدام به ثبت نام کند، چون ممکن است افراد به نمایندگی فروش مراجع کرده و پولی را نیز بپردازند، اما در نهایت متضرر شوند.

ممکن است نمایندگی فروش پولی دریافت نکند، اما چون فرد قبل از اعلام رسمی ثبت نام کرده، ثبت نامش وارد سیستم نمی شود و دچار مشکل خواهد شد.

فاطمی امین درباره نوع خودروهایی که امسال امکان جایگزینی با خودروهای فرسوده را دارند، خاطرنشان کرد: هر نوع خودرویی که گازسوز باشد می تواند در طرح جایگزینی خودروها وارد طرح شود.

وی درباره حجم تسهیلات پرداختی به خودروهای فرسوده در سال جاری نیز گفت: هنوز آئین نامه اجرایی مصوب نشده است، اما ما پیشنهاداتی برای پرداخت تسهیلات بیش از 5 میلیون تومان برای برخی ازخودروها را ارائه کرده ایم که چون آئین نامه تصویب نشده، تصمیم دولت در این رابطه مشخص نیست.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده همچنین درباره تفاوت فرایند جایگزینی در سال جاری تصریح کرد: فرایند همان فرایند سال قبل است اما مکانیزه تر شده است.

وی تاکید کرد: افزون بر این سال 85 اتکای صرف به نمایندگی فروش بود و همه مراحل را باید نمایندگی های خودروسازان پیش می بردند، اما با توجه به این که نمایندگی های فروش در سال قبل عملکرد مناسبی نداشتند، نقش شان در سال جاری کم رنگ تر خواهد بود.