آرشیو چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۵
اجتماعی
۴

فعالیت مؤسسات آموزش عالی بی کیفیت محدود می شود

گروه اجتماعی - براساس اساسنامه جدید نظارت و ارزیابی بر مؤسسات آموزش عالی فعالیت مؤسسات آموزش عالی استاندارد تقویت و مؤسسات آموزش عالی بی کیفیت محدود خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا عامری مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر، گفت: اساسنامه جدید نظارت و ارزیابی مؤسسات آموزش عالی کشور پس از بازنگری کلی به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وی با اشاره به اعمال تغییراتی در ساختار این اساسنامه، تصریح کرد: براساس این آئین نامه شورای نظارت و ارزیابی آموزش عالی متشکل از وزیر علوم، معاونان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی وزیر علوم، مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی، رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، رئیس سازمان سنجش، 5 نفر از رؤسای دانشگاه ها یا اعضای هیات علمی متخصص با هدف سیاستگذاری و تعیین و تصویب اصول و خط مشی های کلی تشکیل شده است.

وی با بیان این که در اساسنامه جدید برای نظارت بر دانشگاه های دولتی و غیردولتی هر استان هیات های استانی تشکیل شده است، گفت: هیات های استانی زیر نظر دانشگاه مادر هر استان فعالیت می کند، با این حال اعضای آن را افراد متخصص دانشگاه های دولتی هر استان تشکیل می دهند. البته رئیس هیات مربوطه، رئیس دانشگاه مادر استان بوده و محل استقرار آن نیز همان دانشگاه خواهد بود.

دکتر عامری با بیان این که با ایجاد این ساختار اهمیت ویژه ای به بحث نظارت و ارزیابی مؤسسات آموزش عالی داده شده است، تصریح کرد: به دنبال بازدید از هر مؤسسه آموزش عالی یک بانک اطلاعاتی از مؤسسه مربوطه تهیه می شود و این اطلاعات در زمان گسترش و توسعه آن مدنظر قرار می گیرد و اعمال می شود. بنابراین مؤسسات آموزش عالی استاندارد تقویت می شوند و مؤسسات آموزش عالی بی کیفیت محدود خواهند شد.