آرشیو شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۰۲
اقتصاد ایران
۱۴

فرار مالیاتی موجب ناامنی اقتصادی می شود

ایسنا: اصلاحات نظام مالیاتی کشور در دو محور ارزش افزوده و طرح جامع مالیاتی به ایجاد امنیت اقتصادی در کشور کمک می کند.

علی اکبر عرب مازار رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در اجلاس مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور اظهار کرد: تحول نظام مالیاتی به عنوان یکی از ارکان سیاستی کشور که اکنون در دست اقدام است، فراتر از بحث درآمدی می تواند به شدت بر عملکرد اقتصادی دولت تاثیرگذار باشد.

عرب مازار با اشاره به سیاست های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی و با بیان اینکه اگر از این موقعیت استفاده کنیم، می توانیم موتور محرکه توسعه اقتصادی پایدار کشور را حرکت دهیم، عنوان کرد: این امر فرصت مغتنمی است و نباید آن را به اقداماتی نظیر تغییر مالکیت و یا مدیریت بخش هایی از اقتصاد کشور محدود کنیم، اگر این سیاست ها با آن اهدافی که هست پیاده شود، مسلما در آینده نزدیک تحول عمده یی در نظام اقتصادی کشور ایجاد می شود.

وی افزود: هدف اصلی این است که با این سیاست ها بتوانیم اقتصاد کشور را به سمت اهداف سند چشم انداز حرکت دهیم و از توانایی های بالقوه اقتصادمان بهره بگیریم.

عرب مازار عنوان کرد: در کنار برنامه های گوناگونی که برای اجرایی کردن این سیاست ها ضروری است، باید به الزامات دیگری هم توجه داشت تا این سیاست ها در جایگاه خودش قرار گیرد و پایگاه پرش اقتصاد کشور را فراهم کند.