آرشیو دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۹
صفحه آخر
۲۴

آدینه و ماندگاری نقش

«مجموعه یک فیلم، یک نقش را ماندگار می کند و ماندگاری نقش های من هم به فیلمسازان کارهایم باز می گردد.» گلاب آدینه با حضور در آخرین نشست بازی آفرینان سینمای ایران که در دانشگاه هنر برگزار شد، گفت: «وقتی فیلمی خوب می شود، مجموعه این عوامل نیز خوب می شوند و برعکس زمانی که نتیجه یک فیلم خوب نشود، زحمات عوامل هم به هدر می رود. کافیست چشم باز کنیم و اطرافمان را ببینیم. دور و برمان پر است از انواع طوبی ها، عفت ها و طیبه ها که اگر از هر کدام یک تصویر برداریم می توانیم آنها را در کارهایمان مورد توجه قرار دهیم.» به گزارش ایسنا، این بازیگردان سینما و تلویزیون درباره تجربیاتش در این زمینه گفت: بازیگردانی هم مانند دیگر تخصص های دنیا، کارگردان را در بهتر شدن فیلم یاری می کند. نرمش ذهنی، بیانی و فکری بازیگران به عهده بازیگردان است. البته عملکرد بازیگردان بستگی به خواسته کارگردان دارد.

به گفته وی مهمترین کار بازیگردان، یکدست کردن بازیگرها و توضیح هر چه بهتر فیلمنامه و شخصیت هاست بنابراین بازیگردان باید به متن و نظرات و سلایق کارگردان احاطه داشته باشد. وی که این روزها فیلم آرامش در میان مردگان (مهرداد فرید) را روی پرده دارد با دشوار دانستن بازیگردانی سریال های تلویزیونی گفت: در این گونه موارد با شمار فراوان بازیگران و انواع بازی ها سر و کار داریم که یکدست کردن همه بسیار مشکل است. ضمن اینکه در بازیگردانی کودک، به هیچ وجه با بچه ها مکانیکی برخورد نمی کنم زیرا هر بچه ای به اندازه سن و سالش تجربه دارد و من از همان تجربیات او استفاده می کنم.

آدینه درباره وارد نشدن بازیگران تئاتر به سینما گفت: همه چیز ساده و دم دستی شده است. بازیگری هم سهل الوصول شده است و این شرایط با تجربیات ما که سختی های بسیاری را پشت سر گذاشتیم کاملا متفاوت است. آئین پایانی این برنامه امروز ساعت 17 در دانشگاه هنر برگزار می شود و طی آن تندیس هایی به بازیگران برگزیده پس از انقلاب اهدا می شود.