آرشیو پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۱۵
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

سریع القلم در اجلاس بیلدربرگ

در آستانه همایش «بیلدربرگ» در اسلامبول، که از آن به عنوان یکی از همایش های سری یاد می شود، روزنامه وطن چاپ ترکیه نوشت: «در سال جاری برای اولین بار از یک استاد ایرانی برای شرکت در این اجلاس دعوت به عمل آمده و این نمایانگر طرح مسئله ایران در جریان اجلاس است.»

اما روزنامه مذکور به نام این استاد ایرانی اشاره نکرد. در تحقیقات کیهان مشخص شد که فرد ایرانی موردنظر روزنامه وطن «دکتر محمود سریع القلم»، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و از مشاوران ارشد سابق مرکز تحقیقات استراتژیک بوده است. اما براساس آنچه که در سایتprisonplanet تحت عنوان اسناد محرمانه این سازمان وابسته به یهودیان آمده است، این نخستین بار نیست که از سریع القلم برای حضور در همایش بیلدربرگ دعوت می شود. «الکس جانز» از گردانندگان سایت مذکور که در اوایل ماه ژوئن 2006 به قصد جمع آوری اطلاعاتی درباره گروه «بیلدربرگ» به کانادا سفر کرده بود، به این اسناد محرمانه دست یافت. نام «محمود سریع القلم» نیز در میان دعوت شدگان به اجلاس کانادا (8 الی 11 ژوئن 2006) به چشم می خورد. اجلاسی که یکی از محورهای مورد بحث در آن «اهداف هسته ای ایران» بود! و اشخاصی چون هنری کیسینجر (وزیر خارجه اسبق آمریکا) و ریچارد پرل (مشاور سیاسی وزارت جنگ آمریکا) در آن حضور داشتند.

گروه بیلدربرگ بعد از جنگ جهانی دوم برای بررسی مسائل فیمابین آمریکا و اروپا در هلند تشکیل شد و از سال 1954 میلادی تاکنون نشست های سالانه برگزار می کند. درآینده نزدیک، کیهان به طور مفصل به بررسی کارکرد این نهاد بین المللی تحت کنترل صهیونیست ها خواهد پرداخت.