آرشیو پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۱۵
اخبار اقتصادی
۴

رئیس مرکز ملی بهره وری ایران خبر داد تدوین برنامه استراتژیک بهره وری کشور

برنامه استراتژیک بهره وری کشور تدوین شد و براساس آن وضعیت موجود مورد ارزیابی قرار گرفته و شکاف های آن با شرایط مطلوب و آرمانی بررسی و تحلیل شده است.

محسن میرزایی رئیس مرکز ملی بهره وری ایران با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه براساس واقعیت های موجود امروز، بهره وری نه یک انتخاب بلکه یک الزام در مسیر تحقق اهداف و آرمان های کشور است، گفت: دیگر نمی توان از بهره وری به عنوان یک گزینه در کنار گزینه های دیگر سخن به میان آورد، چرا که بهره وری گزینه انحصاری در مسیر تعالی و پیشرفت کشور بوده و هسته اصلی بهره وری توانایی یک جامعه در تولید ارزش، تخصیص درست منابع کشور و بهره گیری درست از آن است.

وی گفت: راه ما بر ای فقرزدایی، توسعه اشتغال و تحقق عدالت اجتماعی از مسیر بهره وری می گذرد و به میزانی که سهم مردم در تولید ناخالص کشور افزایش یابد، توزیع مناسب تر فرصت ها و در نتیجه دستیابی به عدالت اجتماعی، رفع محرومیت و کاهش بیکاری میسرتر خواهد شد.

رئیس مرکز ملی بهره وری ایران ادامه داد: بدترین نوع فقر، فقر ناشی از عدم تحرک تولید و توزیع نامناسب فرصت ها در یک جامعه است و این نیز در شرایطی ایجاد می شود که سهم مردم در تولید کاهش یابد.

براین اساس، فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اصل (44) قانون اساسی زیربنایی ترین اقدام در نیل به بهره وری شایسته در کشور است.

وی تاکید کرد: حاشیه نشینی، انزوا، استیصال و درماندگی موجود در شرایطی ایجاد می شود که اتکای همه برای نیل به خواسته ها با بهره گیری از منابع نفتی است و انتظارات و توقعات جامعه تناسبی با میزان تلاش و کوشش آنان ندارد.

وی یادآور شد: ما برای دستیابی به تحرک بالای تولید، نیازمند تقویت فرهنگ کار و تناسب بین تلاش ها و برخورداری ها هستیم و در چنین وضعیتی تنبلی اجتماعی جای خود را به تکاپوی پردامنه جمعی در تولید ارزش می دهد.