آرشیو شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۶۱۶۶
سیاست
۳

آیت الله صافی گلپایگانی: شرط موفقیت روحانیون بیداری سیاسی است

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار نمایندگان ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه گفت: شرط موفقیت روحانیون بیداری سیاسی است.

به گزارش فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زمینه خدمت به اسلام برای روحانیت بیش از پیش فراهم شده است و روحانیون باید از این فرصت نهایت استفاده را برای ترویج دین در جامعه ببرند.

وی افزود: حفظ اسلام و حراست از مرزهای فکری و اعتقادی جامعه وظیفه روحانیون در همه اعصار بوده است، اما شرایط دنیای کنونی این وظیفه را سنگین تر کرده است.

این مرجع تقلید، حضور روحانیون در قوای مسلح را بی سابقه دانست و تصریح کرد: شرط موفقیت روحانیون در این ارگان ها اخلاص، تسلط بر منابع دینی و آگاهی از سیاست های جهانی است.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: ما از نظر منابع دینی برای تربیت فکری و اخلاقی جامعه چیزی کم نداریم و تنها با ادعیه ماثوره که مجموعه ای از معارف عمیق الهی است می توان به سازندگی فکری در جامعه پرداخت.

وی با اشاره به پیشرفت های نظامی در قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: روحانیت برای تقویت عقیده، خلوص نیت و اعتماد به نفس نظامیان، نقش ویژه ای در پیشرفت ها داشته است.

این مرجع تقلید بر ضرورت ادامه پیشرفت ها در قوای مسلح تاکید کرد و اظهار داشت: زندگی مسلمان، توقف بردار نیست و همواره باید رو به جلو و پیشرفت باشد و برای عزت و عظمت اسلام تلاش کند.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: روحانیون نقش ویژه ای در معرفی جایگاه حقیقی پاسدار به عنوان سرباز اسلام دارند و پاسداران نیز باید برای دفاع از دین، مذهب و مملکت اسلامی آماده باشند.

وی با تاکید بر حفظ سپاه از تفکرات غرب گرایانه گفت: سپاه از جمله نهادهایی است که کمتر با چنین خطراتی مواجه بوده است، اما روحانیون باید برای حذف کامل تفکرات انحرافی در قوای مسلح کوشش کنند.