آرشیو سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۵
ورزشی
۲۳

ویروسی که به جان لیگ برتر افتاده است

داستان فروش امتیازهای لیگ برتری کم کم همه گیر می شود. بعد از فروش پاس به مؤسسه الوند همدان، باشگاه های استقلال اهواز و پگاه گیلان نیز در آستانه واگذاری قرار گرفته اند.

شفیع زاده مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز که در روزهای گذشته از مذاکره با چند شرکت تهرانی برای واگذاری امتیاز این باشگاه سخن گفته بود از توافق های جدی امتیاز طرفین خبر داد و این که در 10 روز آینده این کار را عملی می کند تا استقلال اهواز با نام استقلال نوین در لیگ برتر شرکت کند. شنیده شد سازمان «آی-تک» ونک یکی از خریداران جدی امتیاز این باشگاه است.

مقام های محلی استان گیلان هم واگذاری امتیاز باشگاه پگاه را کاملا جدی می دانند. یک منبع مطلع در این باره گفت به دلیل مشکلات مالی پانزده کارخانه حمایت کننده مالی باشگاه حاضر به ادامه حمایت های خود نیستند. حق شناس نماینده مردم گیلان در مجلس، افتخاری عضو کارگروه تربیت بدنی گیلان و مؤمنی معاون تربیت بدنی این استان نیز مذاکرات صورت گرفته برای انتقال امتیاز پگاه را تایید کرده اند. همچنین سردار جزینی رئیس هیات مدیره باشگاه پاس در تشریح دلایل انتقال امتیاز این باشگاه به همدان گفت: با توجه به تصمیم فیفا مبنی بر خصوصی شدن باشگاه ها تا سال، 2009 تحقق اصل 44 قانون اساسی، ایجاد ظرفیت های تازه در فوتبال کشور و تمرکززدایی این تصمیم اتخاذ شده است. وی تاکید کرد مؤسسه الوند همدان خصوصی است و به استانداری وابستگی ندارد.