آرشیو سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۴۲۶
حوادث
۱۹

سقوط مرگبار دکل جرثقیل مستقر در حریم عمارت مشیرالدوله

گروه حوادث: سقوط جرثقیل مستقر در حریم عمارت مشیرالدوله یک کشته و 3 مجروح برجای گذاشت.

این حادثه ساعت 35/12 دیروز در ساختمان در حال ساخت در حریم عمارت مشیرالدوله در خیابان لاله زارنو به وقوع پیوست و در جریان آن دکل جرثقیل به داخل خیابان سقوط کرد.

بهروز تشکر - مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران- درباره این حادثه به خبرنگار ما گفت: این جرثقیل به داخل خیابان و روی یک تاکسی در حال عبور سقوط کرد و منجر به مجروح شدن راننده تاکسی و دو نفر دیگر شد. همچنین یک کارگر ساختمانی نیز در پی این حادثه جان باخت.

در عین حال خبرگزاری مهر گزارش داد: چندی پیش در حادثه یی دیگر گودبرداری برای ساخت و ساز در حریم عمارت مشیرالدوله که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، باعث ترک خوردن بخشی از دیوار و سقف این عمارت شد.

سازمان میراث فرهنگی استان تهران، شرط موافقت با احداث این مجتمع را، واقع نشدن در حریم عمارت تاریخی مشیرالدوله عنوان کرده بود، اما پس از مدتی ساخت این مجتمع با مجوز شهرداری در حریم عمارت مشیرالدوله آغاز شد.

این اقدام شهرداری منجر به اعتراض سازمان میراث فرهنگی شد به همین دلیل کمیته یی با حضور نمایندگان شهرداری منطقه 12 و سازمان تشکیل و در نهایت قرار شد ارتفاع مجتمع تجاری 3 متر کاهش پیدا کند.