آرشیو چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۷۲
صفحه آخر
۲۴

جدول سهمیه بندی بنزین انواع خودرو و موتوسیکلت در «ایران» امروز/بنزین در سراسر کشور سهمیه بندی شد

گروه اقتصادی: بنزین تمام وسایل نقلیه، اعم از خودرو و موتوسیکلت از ساعت 24 دیروز سهمیه بندی شد. براساس جدول سهمیه بندی، میزان سهمیه سواری های شخصی 100 لیتر در ماه و موتوسیکلت ها 30 لیتر در ماه خواهد بود، برای تاکسی ها 800 لیتر و آژانس ها 450 لیتر تعیین شده است. به موجب تصمیمات هیات نمایندگان ویژه در تبصره 13 قانون بودجه سال 86 کشور خودروهای سواری شخصی و موتوسیکلت ها می توانند سهمیه 4 ماه آینده را بنا به اختیار خود، متناسب با نیاز استفاده کنند. سایر خودروها از جمله خودروهای عمومی نیز قادر خواهند بود سهمیه تعیین شده ماهانه را در طول هر ماه برابر نیاز استفاده نمایند. قرار است دوره سهمیه خودروهای سواری شخصی و موتوسیکلت ها در آینده نزدیک از 4 به 6 ماه افزایش یابد. منظور از حداکثر ذخیره، میزان بنزینی است که می توان از یک دوره به دوره بعد منتقل نمود و همراه با سهمیه دوره جدید مورد استفاده قرار داد. این امر موجب خواهد شد که دارندگان خودرو با آزادی عمل بیشتری در مورد چگونگی مصرف سهمیه بنزین برنامه ریزی و برابر نیاز واقعی از آن استفاده نمایند. در ضمن دولت با بررسی کارشناسی مصرف 2 ماهه بنزین از طریق اطلاعات مرکز داده های کارت هوشمند سوخت، با معرفی سایتی به آن دسته از دارندگان وسایل نقلیه که مصارف بیش از سهمیه تعیین شده را دارند، فرصت خواهد داد میزان مصرف خود را اعلام نمایند تا برای تامین آن برنامه ریزی شود. برای خودروهای 2 گانه سوز، شامل خودروهای با سوخت گاز مایع و یا گاز طبیعی علی رغم داشتن سوخت مناسب، برای موارد خاص و اضطراری سهمیه بنزین برابر جدول پیش بینی گردیده است.

مصرف کنندگان وسایل بنزین سوز غیر از حمل و نقل زمینی، اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی و دریایی می توانند جهت اطلاع از نحوه تامین بنزین مورد نیاز و دریافت حواله به مناطق و نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سراسر کشور مراجعه نمایند.

آن دسته از دارندگان خودرو که به هر علتی، تاکنون کارت هوشمند سوخت دریافت ننموده اند، لازم است براساس اطلاعیه های قبلی برای پیگیری و دریافت کارت به دفاتر پستی سراسر کشور و همچنین دارندگان موتوسیکلت به کلانتری ها و مراکز منتخب نیروی انتظامی مراجعه نمایند.

دولت ضمن پایبندی کامل به اجرای قانون، تمام تلاش خود را صرف کاهش محدودیت های احتمالی برای مردم می نماید.