آرشیو چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۶۱۸۱
سیاست
۳

محمدرضا بهشتی فرزند شهید آیت الله محمدحسینی بهشتی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین: شهید بهشتی یک اصولگرای واقعی بود

دکتر محمدرضا بهشتی فرزند شهید مظلوم آیت الله بهشتی گفت: شهید بهشتی یک اصولگرای واقعی بود و در عرصه اجتماعی و حتی زندگی شخصی اش جهت مشخصی داشت.

وی که در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین سخن می گفت، با اشاره به التزام شهید بهشتی به فعالیت تشکیلاتی اظهار داشت: آیت الله شهید بهشتی از جمله کسانی بود که نسبت به کار تشکیلاتی و دسته جمعی اعتقاد عمیقی داشت و خود را ملتزم به کار دسته جمعی می دانست.

دکتر بهشتی با بیان اینکه در اندیشه شهید بهشتی فعالیت تشکیلاتی بر مبنای ارزشهای دینی و اسلامی مبنای عمیقی داشت، یادآور شد: میدان فعالیت تشکیلاتی شهید بهشتی بسیار گسترده بود. او در دانشگاه ها، آموزش و پرورش، هیئت های مذهبی، طلاب وانجمن های اسلامی فعالیت تشکیلاتی انجام می داد.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی همواره مجموعه های صنفی، مانند دانشجویان، معلمان و... را به فعالیت های تشکیلاتی تشویق می کرد، اظهار داشت: شهید بهشتی اگر به مجموعه ای نقد داشت هیچ گاه اصل فعالیت تشکیلاتی را تخطئه نمی کرد.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی حرکت تشکیلاتی و دسته جمعی را برای جامعه یک ضرورت می دانست، گفت: شهید بهشتی شناسایی نیروها، کادرسازی و اینکه چه کسانی برای چه مسئولیت هایی مناسب هستند را از امتیازات فعالیت تشکیلاتی یاد می کرد.

دکتر محمدرضا بهشتی یادآور شد: صرف انتخاب شعار ارزشمند برای ایجاد جامعه مطلوب کافی نیست بلکه با کار تشکیلاتی و فعالیت دسته جمعی می توان به این هدف مهم دست یافت.

وی افزود: یکی از ویژگی های شهیدبهشتی این بود که اگر تصمیمات تشکیلاتی حتی مطابق نظر او هم نبود آن را می پذیرفت، شهید بهشتی معتقد بود حفظ و حدت جامعه بدون وجود تشکل عملی نیست.

وی گفت: شهید بهشتی وجود تشکلهای مختلف در جامعه در چارچوب قانون اساسی را یک ضرورت برای جامعه می دانست.

فرزند شهید بهشتی یادآور شد: تشکلهای سیاسی و مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی حزب جمهوری اسلامی در تثبیت انقلاب نقش اساسی ایفا کرد و توانست برای انقلاب و نظام کادرسازی کند.