آرشیو دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۷۶
صفحه آخر
۲۴

بعداز ترور بوش

گروه فرهنگ و هنر- گابریل رنج که فیلم شبه مستند او با نام «مرگ رئیس جمهور» درباره ترور فرضی جورج بوش به جنجال فراوانی دامن زد پروژه سینمایی جدیدی را برای کمپانی فیلمسازی پارامونت پیکچرز فیلمنامه نویسی و کارگردانی خواهد کرد.

به گزارش ورایتی فیلم جدید «رنج» که هنوز عنوانی برای آن در نظر گرفته نشده است نگاهی داستانی به یک ماجرای واقعی خواهد داشت که در آن فرد جوانی زنگ در خانه ای را می زند و به زوجی که در را برای او باز می کند می گوید که فرزند آنهاست که سال ها پیش ناپدید شده بود. رنج در مصاحبه ای گفته است: «از تمام داستان هایی که به هنگام مستند سازی خوانده ام این داستان که شخصیت محوری عجیبی دارد واقعا شیفته ام کرد به همین خاطر به یک بازداشتگاه واقعی که این جوان را در آنجا زندانی کرده بودند رفتم تا با او مصاحبه کنم.

به گفته «رنج» این فیلم جدید پیچیدگی های خاص خودش را دارد اما بعید است که بتواند همان استقبال مردمی فیلم «مرگ یک رئیس جمهور» که در جشنواره فیلم تورنتو سال گذشته به اکران افتتاحیه درآمد را به دست آورد. این فیلمساز می گوید: «در فیلم قبلی من سعی کردم ترور یک رئیس جمهور فعلی را صرفا به قصد سرگرمی به تصویر بکشم به همین خاطر این فیلم هر انتقادی که دریافت می کرد باز به زحمتش می ارزید. ما سعی کردیم یک آگاهی سیاسی ایجاد کنیم و نشان دهیم که دولت جورج بوش پس از یازده سپتامبر چه کارهایی کرد. در حقیقت ترور فرضی یک رئیس جمهور نقطه شروعی برای جذب مخاطب برای مسائل دیگر بود.»