آرشیو سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶، شماره ۶۱۸۶
شهرستان ها
۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی: اصحاب فرهنگ و هنر تبریز جزیره ای کار می کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: متاسفانه در این استان اصحاب فرهنگ و هنر، همچنین نهادها و ادارات فعال در این زمینه به صورت جزیره ای و جداگانه عمل می کنند و هماهنگی لازم برای ارائه کارهای فرهنگی وجود ندارد.

احمد احمدی منش در نخستین نشست فرهنگی اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی تحت عنوان “گفتگوهای فرهنگی” در خانه فرهنگ تبریز که جمعی از اساتید دانشگاه ها و شخصیت های فرهنگی و هنری این استان نیزحضور داشتند، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی» خاطرنشان کرد: اعلام امسال با این عنوان نشان دهنده عمق دقت، ژرف نگری و روشنگری مقام معظم رهبری است، چرا که اوضاع در برهه کنونی از حساسیت خاصی برخوردار است و دشمنان این آب و خاک در پی سست کردن پیوندهای مستحکم اتحاد و انسجام ملی و اسلامی مردم و ایجاد شکاف در صفوف و اراده این ملت هستند.

وی افزود:آذربایجان شرقی به دلیل همسایگی با سه کشورآذربایجان، ترکیه و ارمنستان از ویژگی های خاصی برخوردار است و عمده ترین خرده فرهنگ کشور و قومیتی که از فراوانی جامعه آماری برخوردار است و تاثیرگذاری مثبتی در تاریخ سیاسی و فرهنگی کشور دارد مربوط به این استان است.احمدی منش تصریح کرد: پتانسیل عظیمی در آذربایجان شرقی وجود دارد که اگر مورد غفلت و کم توجهی قرار گیرد به حرکت های مغایر با وحدت اسلامی و تمامیت ارضی منتهی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر حفظ هوشیاری لازم برای پیشگیری، کشف و خنثی سازی توطئه های دشمنان خواستار تحقیق و پژوهش و ارائه راهکاری مناسب در برخورد با هجمه فرهنگی دشمن توسط متولیان فرهنگ و هنر جامعه شد. معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: متاسفانه اکثر برنامه های اجرا شده در حوزه فرهنگ و هنر مبنای علمی و تحقیقاتی ندارند و علت اجرای آن و اینکه براساس چه اولویت ها و ضرورت هایی اجرا می شود مشخص نیست. محمد محمدپورافزود: وقتی برنامه ای درحوزه فرهنگ و هنر برگزار میشود می بایست با نیازهای مردم و مقتضیات استان هماهنگ باشد. وی ایجاد نقشه فرهنگی را عاملی برای یکدستی هزینه ها و کاهش موازی کاری ها در میان دستگاه های متولی امور فرهنگی و هنری دانست.