آرشیو پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۴۳۴
بورس و بازار
۱۱

خبر

واگذاری 49 درصد سهام ملی فولاد ایران

گروه اقتصادی: هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت صنایع و معادن و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با واگذاری 49 درصد سهام شرکت ملی فولاد ایران موافقت کرد. بر اساس این مصوبه سهام شرکت ملی فولاد ایران در شرکت فولاد میبد به میزان 49 درصد به شرکت مادر تخصصی سازمان توسعه و نو سازی معادن و صنایع معدنی ایران منتقل می شود. این مصوبه به وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنایع و معادن و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای اجرا ابلاغ شده است.

استمهال بدهی نساجی مازندران

گروه اقتصادی: وزرای عضو کمیسیون منتخب دولت با استمهال بدهی شرکت نساجی مازندران به بانک ها برای مدت دو سال موافقت کردند.وزرای عضو کمیسیون منتخب دولت مامور رسیدگی به مشکلات واحدی های تولیدی، با استمهال بدهی شرکت نساجی مازندران به بانک ها به مدت دو سال موافقت کردند. اعضای این کمیسیون همچنین جرائم تاخیر بدهی بانکی مربوط به گذشته شرکت نساجی مازندران را بخشوده و بدهی مالیاتی آن را با رعایت قوانین و مقررات مربوط در حداکثر مدت ممکن استمهال کردند.براساس این تصمیم وزرای عضو کمیسیون منتخب دولت، بدهی شرکت فوق به سازمان تامین اجتماعی نیز برای مدت دو سال استمهال شد. نماد این شرکت هم اکنون به علت تعدیل EPS و برگزاری مجمع متوقف است.

پلمب واحد های گران فروش

ایسنا: تاکنون اسامی 11 هزار خودرو آژانس آرم دار تحویل مراجع ذی ربط شده و بقیه خودرو ها هم در حال ثبت نام در سایت اتحادیه هستند. مصطفی صالحی - رئیس اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه تهران - با اشاره به پلمب تعدادی از واحد های متخلف آژانس در روزهای گذشته که کرایه زیادی از مردم دریافت کرده اند، گفت: در حد توان خود سعی کرده ایم که کرایه آژانسی ها افزایش نیابد و تا جای ممکن هم رانندگان آژانس را در محل کار خود حاضر نگه داشته و با تمامی متخلفانی که کرایه گران دریافت کرده اند برخورد شدید داشته ایم.