آرشیو شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۴۹
حوادث
۱۵

کشاورزان مهربان از ترس گرازها به دادگاه پناه بردند

کشاورزان مهربان با مراجعه به دادگاه عمومی مهربان برای حفظ جان و مال خود به قوه قضائیه متوسل شدند.

براساس این گزارش موضوع حمله گرازها حرف اول مجالس و محافل عمومی مهربان شده است. به طوری که بحث سهمیه بندی بنزین فراموش شده است و کشاورزان و اهالی هر روز اخبار تازه ای از خسارات گرازها به همدیگر گزارش می دهند.

علی رغم آن که گفته می شود گرازها تا داخل شهر مهربان پیش آمده و حتی در سه شنبه بازار بزرگ و معروف مهربان که در جنب پارک کودک برگزار می شود، نیز مشاهده شده اند اما متاسفانه از اقدامات مسئولین جهاد کشاورزی و اداره محیط زیست سراب برای مقابله با گرازها تاکنون خبری به دست ما نرسیده است. گزارش دیگری حاکی است: حمله گرازها به مزارع و باغات مهربان هر روز شکل تازه ای به خود می گیرد و هر لحظه خسارات گرازها به مزارع و باغات مهربان افزایش می یابد.

این در حالی است که برخی از کشاورزان که باغات آنها از علف های بلند پوشیده شده است. هنوز موفق به ارزیابی خسارات گرازها به مزارع خود نشده اند. چرا که از ترس احتمال حمله گرازها جرات نزدیک شدن به مزارع خود را ندارند.

این گزارش می افزاید: در جریان حمله گرازها به گله گوسفندان در روستای خالی از سکنه بهمن آباد مهربان که فقط احشام در آنها نگهداری می شود، 2 راس گوسفند تلف شده است.

برخی از کشاورزان مهربان نیز با مراجعه به دادگاه عمومی مهربان برای حفظ جان و مال خود به قوه قضائیه متوسل شده اند.

برخی دیگر از کشاورزان مهربان نیز برای حفظ جان خود و مقابله با گرازها و ترساندن آنها از نردبان و حلب خالی استفاده می کنند، ضمن آن که روشن کردن آتش در نیمه های شب یکی دیگر از راههای مقابله با گرازهاست.

برخی دیگر از کشاورزان برای ترساندن گرازها از انواع روشهای استتاری ابداعی خویش استفاده کرده و براین اساس مزارع مهربان شکل های جالبی به خود گرفته است.مهربان از شهرهای تابعه استان آذربایجان شرقی است.