آرشیو دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۸۸
ایران زمین
۲۰

دانش آموزان همدانی آموزش های امداد را فرا می گیرند

همدان - خبرنگار «ایران»: به منظور آمادگی کودکان و نوجوانان در مقابله با حوادث غیر مترقبه، تمامی دانش آموزان استان همدان تحت آموزش های امداد و نجات قرار می گیرند.

«علی ره انجام» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در مراسم افتتاح دومین دوره بازآموزی مربیان امداد و نجات آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به وقوع 2 هزار حادثه طی سال گذشته در کشور گفت: از این تعداد حادثه، درصد قابل توجهی در استان همدان رخ داده است که با توجه به عبور گسل های متعدد زلزله از همدان لزوم آمادگی جمعی برای مقابله با بلایا و حوادث طبیعی و غیرطبیعی هر چه بیشتر احساس می شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 220 کانون دانش آموزی هلال احمر در مدارس استان افزود: آموزش عمومی امداد و نجات بخصوص آموزش به کودکان و نوجوانان با توجه به شعار «در هر خانواده یک امدادگر»، برگزاری و اجرای آموزش های امداد و نجات در مدارس استان همدان اجرا می شود و تا پایان سال تعداد کانون های دانش آموزی هلال احمر استان به 300 کانون خواهد رسید.

«ابراهیم سحرخیز» مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز آموزش و پرورش و هلال احمر را دو بازوی توانمند در جهت توسعه مشارکت اجتماعی به هنگام حوادث، ساماندهی NGO ها و همچنین توسعه فرهنگ انسان دوستی خواند.

وی افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته با جمعیت هلال احمر تمامی مدارس استان به جعبه کمک های اولیه و دیگر ملزومات امدادی مورد نیاز در مواقع ضروری مجهز خواهند شد و دانش آموزان نیز مهارت های علمی و عملی مقابله با حوادث غیر مترقبه را فرا خواهند گرفت.