آرشیو سه‌شنبه ۲ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۹۵
صفحه آخر
۲۴

برق گرفتگی یک دستیار فیلمبردار هنگام فیلمبرداری

مصطفی کرمی گفت: قربانی سهل انگاری عده ای شدم که ساخت فیلم کوتاه را خیلی ساده و آسان می بینند در حالی که به این صورت نیست و عوامل این گونه کارها نیز باید بیمه شوند.

کرمی در گفت وگو با فارس در مورد این حادثه گفت: حدود 12 روز پیش هنگام فیلمبرداری فیلم «کاغذ باد» به کارگردانی «موسی پایین مردی» به تهیه کنندگی آقای خاکپور و حوزه هنری گرگان بودیم و من به عنوان تصویر بردار در این کار دعوت شده بودم. قرار بود در منطقه جلین در شهرستان گرگان صحنه ای را بگیریم که بادبادکی به یک کابل برق گیر کرده است و لازم بود از زاویه بالافیلمبرداری انجام شود.

وی افزود: چند برداشت انجام شد ولی من استرس داشتم چون از طرف ترانس برق صدا می آمد و گاهی اوقات سیم های متصل به ترانس جرقه می زدند، در صورتی که به ما اطمینان داده بودند که تا ارتفاع یک و نیم متری برق وجود ندارد.

وی تاکید کرد: سیم های متصل به ترانس کاملا شل بود و بعد از مدتی یکی از آنها آزاد شد و کار رو به اتمام بود که ناگهان این اتفاق افتاد.

کرمی در ادامه گفت: حدود چند دقیقه درگیر حادثه بودم. نفسم حبس شده بود و مدام فریاد می زدم که کسی نزدیک نشود تا اتفاقی برای کس دیگری نیفتد. پس از چند دقیقه خودم را از میان آهن های ترانس رها کردم و به پایین انداختم. بلافاصله دوستانم من را به ماشین گروه فیلمبرداری رساندند و به بیمارستان پانزده خرداد شهر گرگان انتقال دادند.