آرشیو پنجشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۵۲
تاریخ ورزش
۱۲

ضیافت پنالتی در تورنمنت ها

1- 1356:ایران- آرژانتین/ روز دوم فروردین در تورنمنت هفتاد و پنجمین سالگی باشگاه رئال مادرید بعد از تساوی با حریف، در ضربات پنالتی 4 بر یک باختیم و به دیدار رده بندی رقابت ها رسیدیم. دروازه بان ما در این عرصه ناصر نبوی بود.

2- 1356:ایران- المولودیه الجزایر/ روز چهارم فروردین در دیدار رده بندی همان جام برابر تیم المولودیه الجزایر 5 بر3 بردیم و به عنوان سوم رقابت ها رسیدیم.

3- 1364:ایران- لهستان/ در مسابقات بین المللی دهه فجر و در مرحله گروهی هم امتیاز با لهستان شدیم، از آنجا که همه مولفه هایمان با لهستان برابر شد کارمان به ضربات پنالتی کشید و در این عرصه برابر حریف به پیروزی 3 بر صفر رسیدیم.

4- 1364:ایران - لهستان/ در فینال همان جام موردنظر باز هم به مصاف لهستان رفتیم. بازهم در این عرصه احمد سجادی دروازه بان ما بود. برابر لهستان چنگیز و علیدوستی ضربات خود را گل نکردند و برابر حریف با نتیجه 3 بر یک مغلوب شدیم.

5- 1368:ایران- اوگاندا/ در مسابقات فوتبال جام صلح و دوستی در کشور کویت، دیدارمان با اوگاندا به خاطر پنالتی ناکام زرینچه 7 بر6 به سود حریف شد. عابدزاده بدترین دوران خود را در این بازی و در عرصه ضربات پنالتی سپری کرد.

6- 1379:ایران- مصر/ در مسابقات جام LG تهران در دیدار برابر مصر در ضربات پنالتی مقهور شدیم. برومند در این بازی دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان بود.

7- 1379:ایران- جوانان ایتالیا/ این بار در جریان مسابقات فوتبال جام گفت وگوی تمدن ها به مصاف حریف رفتیم، در حالی که فنایی دروازه بان تیم ملی بود برابر حریف مان شکست خوردیم.

8- 1380:ایران- الجزایر/ در فینال جام LG کازابلانکا با پیروزی برابر الجزایر پیروزی و قهرمانی را تجربه کردیم. میرزاپور دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان در این روز بود. به جز این 10 دیدار رسمی 8 تورنمنت معتبر، تیم های ملی فوتبال ایران بارها و بارها با امیدها و مردان تیم ملی «ب» به مصاف حریفان خود رفته و در این عرصه صاحب نتایج مختلفی در ضربات پنالتی برابر رقیبان شده اند. پیروزی در ضربات پنالتی در جام ایران (1354 مقابل گلاس اکسپورت چکسلواکی سابق) پیروزی در ضربات پنالتی درجام LG تبریز(برابر مراکش و پاراگوئه براساس درخشش ابراهیم میرزاپور و...) از آن دسته است.

امیدواریم اگر قرار است فوتبال ایران در میادین مختلف متوقف شود این توقف حداقل در ضربات پنالتی نباشد.