آرشیو دوشنبه ۵‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۵۴۰
صفحه آخر
۲۸
خبر آخر

هشت دفتر گردشگری لغو امتیاز و 13 دفتر پلمب شدند

معاون حقوقی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از پلمب شدن 13 دفتر خدمات گردشگری بدون مجوز و لغو امتیاز هشت دفتر خدمات مسافرتی در تهران خبر داد.

کیانوش تکلو در توضیح این که «دلایل سازمان برای لغو مجوز دفاتر گردشگری چه بوده است»، می گوید:«کارهای خلاف قانونی که از سوی دفاترگردشگری صورت گرفته مهم ترین دلیل لغو مجوزها بوده است.»

وی تاکید می کند:«جلسه نهایی ارایه گزارش لغو مجوز این دفاتر با حضور مدیران این دفاتر برگزار شد و در آن به شکل کامل دلایل اقدام به این تعطیلی تشریح شد.»

به گفته او، تکرار تخلف، صدور خدمات مسافرتی برخلاف ضوابط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شکایت در شخصی مسافران دلایل اصلی لغو مجوز این دفاتر بوده است.

در پنج ماهه اول سال جاری فعالیت 58 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری تعلیق شده است.

در این میان براساس گزارش ها، مجوز فعالیت 25 دفتر نیز لغو شده است.

تکلو دلایل افزایش آمار لغو و تعطیلی دفاتر مسافرتی را افزایش نظارت سازمان بر عملکرد آژانس داران عنوان می کند.

براساس گزارش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران دفاتر مسافرتی سوریان، ارغوان آسیا، 30 روز گشت، بورینگ، تک نگین غرب، کایست گشت، پنج قاره و هویزه به حالت تعلیق درآمده اند.

معاون حقوقی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در توضیح شرایط تعلیق دفاتر می گوید:«تعلیق همراه با لغو موقت مجوز است و در صورت تصحیح عملکرد مدیریت دفاتر گردشگری امتیاز دفتر از لغو دائم نجات می یابد اما اگر رویه ادامه پیدا کند، تعلیق و لغو موقت به لغو دائم تبدیل می شود.»

دکتر جوان، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران نیز از افزایش سیاست های نظارتی بر آژانس داران و دفاتر گردشگری در استان تهران خبر می دهد:«در یک ماه گذشته بررسی و ارزیابی عملکرد 75 آژانس با دیدار از دفاتر این آژانس ها صورت گرفته و براساس برنامه تا پایان سال 86 از تمامی دفاتر مسافرتی گردشگری نیز دیدن خواهد شد.

کنترل قیمت بلیت ها و تورها و نظارت بر چگونگی عملکرد این دفاتر به گفته جوان از جمله محورهای برنامه سازمان در برنامه نظارت بر آژانس هاست.