آرشیو شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۲۱۵۶
پیام های مردمی
۶

روی خط آفتاب

1436- روزنامه آفتاب یزد از قول آقای حداد عادل نوشته است، برای نظام هماهنگ به دولت فشار نمی آوریم، در پایین همین صفحه از قول رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته شده پول دار ترین دولت ایران دولت نهم است ما نمی دانیم کدام یک را قبول کنیم؟ حرفمان را به کجا بزنیم؟ (6/6)

1939- تیتر روزنامه مورخ 31/5 را داشتم می خواندم این حرف درست نیست، اما صفحه اول اعصاب مرا خیلی خرد کرد، این جور که آقای قالیباف می فرمایند که هدف مشترک دولت و شهرداری ها ارتقای زندگی مردم است، لطف کنند به جای شعار دادن، نمونه ای از کارهای مشترک شهرداری و دولت را بگویند. من به خاطر وضعیتی که برای این مردم به وجود آمده است مجبور شدم از همسرم جدا بشوم، چون نمی توانستم تامینش کنم. به خاطر اینکه مشکل مالی داشتم، از همسرم با داشتن یک بچه جدا شدم. (31/5)

آفتاب یزد: مهم ترین پروژه مشترک شهرداری و دولت، که تاثیر زیادی بر زندگی مردم دارد تبصره 13 قانون بودجه سال 85 بود که تا پایان نهمین ماه از سال گذشته، شهردار تهران و همکاران او، ادعا می کردند که حتی یک ریال از بودجه مربوطه توسط دولت به شهرداری پرداخت نشده است و مسئولان دولتی ادعا می کردند بودجه مربوطه در اختیار شهرداری قرار گرفته است. در سال جاری هم ظاهرا بهترین نماد همکاری، موضوع تامین سهمیه بنزین برای اتومبیل های شهرداری توسط دولت است!

1404- معاون علمی رئیس جمهور گفته اند در ایران فرار مغزها وجود ندارد، بلکه فقط شاهد مهاجرت نخبگان هستیم. مفهوم این جملات چیست؟ ما بارها شاهد خروج بهترین فارغ التحصیلان و نخبگان مملکت به سراسر دنیا بوده ایم که دلسوختگان سالهاست این غم در دلشان خانه کرده است و راه چاره ای برای آن اندیشیده نشده، حتی بعضی از آقازاده ها هم برای تحصیل و ترقی، رفتن را انتخاب می کنند.(1/6)

1341- من ح - ی هستم. از یزد تماس می گیرم. خواستم سوال کنم که مگر مبارزه با موادمخدر عمومی نیست، چرا از عموم استفاده نمی شود؟ والله اگر بخواهند موادمخدر را از کشور جمع کنند فقط سه روز برای این دولت کار دارد، من قول شرف می دهم که سه روزه موادمخدر را در این مملکت جمع کنم، با توجه به اینکه برادرم هم در این رابطه اعدام شده در شهرستان یزد، الان این مبارزه به نتیجه نرسیده و متاسفانه شاهد توسعه موادمخدر هستیم.(1/6)

آفتاب یزد: با شما هم عقیده هستیم که روش های مبارزه با مواد مخدر، موفقیت کامل به دنبال نداشته است. اما اولا فراموش نکنید که موضوع مواد مخدر یک معضل جهانی است که حتی پیشرفته ترین کشورها، هنوز به ریشه کنی کامل آن موفق نشده اند. ثانیا از شما خواهش می کنیم، حکومت کردن را این قدر ساده نپندارید.

1825- از دست اندرکاران آفتاب یزد خواهش می کنم که گزارشی را تهیه کنند و یک مقاله ای از تاریخ دانان و تاریخ نویسان بنویسند و نقشه ایران قدیم را هم بکشند که این سوءتفاهم هایی که میان بعضی ها راجع به ترکیه، آذربایجان و افغانستان است با نقشه کشیده شود و تاریخ این کشورها گفته بشود تا بحث بعضی از خانم ها و آقایانی که راجع به آذربایجان یا زبان ترکی ادعاهایی دارند برطرف بشود. (31/5)

1856- از رشت تماس می گیرم. 1- از سرمقاله های شما خیلی راضی هستم، ولی در مورد سرمقاله امروز مورخ 31/5 در مورد مظلومیت سپاه لطفا یک مقدار بیشتر توضیح بدهید. 2- قبلا هم پیام داده و خواهش کرده بودم که در مورد اکبر گنجی، یوسفی اشکوری، مهاجرانی و سعید حجاریان اطلاعات بیشتری بدهید که الان مشغول چه فعالیتی هستند، خیلی ممنون می شوم که پیامم را درج کنید. (31/5)

آفتاب یزد: 1- در همان سرمقاله، به دو نکته به عنوان نشانه های مظلومیت سپاه اشاره کرده بودیم. نخست، برخی اظهارنظرهای نسنجیده و شائبه برانگیز توسط بعضی از افراد که به نحوی به این نهاد بزرگ و مهم وابسته هستند. دومین نکته، قدرناشناسی نسبت به نقش ارزشمند فرزندان سپاهی این ملت در عرصه های خطرناک و حساس توسط بعضی از افراد است 2- آقایان اکبر گنجی و مهاجرانی در خارج از کشور هستند که البته آقای مهاجرانی ارتباط و علاقه خود به نظام را قطع نکرده است، اما ظاهرا آقای گنجی تصمیم ندارد به کشور بازگردد. آقای یوسفی اشکوری هم گاه به سخنرانی در محافلی که مباحث اندیشه ای در آنها وجود دارد مشغول است. از آقای حجاریان نیز مقالات و سخنرانی هایی در محافل سیاسی منتشر می شود.

1823- در پاسخ به پیام شماره 2220 مورخ 31/5، 1- برای برتر بودن شاگرد از استاد مثال بوعلی را زده اید، بوعلی از استادش برتر بود، ولی چرا شاگرد کذایی مولانا برتر از استادش نیست؟ چرا تاکنون هیچ اسمی از او در تاریخ نیامده است؟ دلیل آن این است که چنین شاگردی وجود نداشته است 2- صحت و سقم تاریخ 11 هزارساله ترکیه با تاریخدان هاست، ولی تاریخ به ما می گوید، ایران تا قبل از اسلام با همسایه قدرتمندی به نام امپراتوری روم شرقی که زبانشان هم ترکی نبوده است همسایه بوده و این امپراتوری توسط سلجوقیان ترک زبان در حدود 800 سال پیش سرنگون شد، چه بهتر است آثار تاریخی قبل از اسلام ترکیه را بررسی بفرمایید تا روشن شود این آثار متعلق به رومی هاست یا اقوام دیگر؟(31/5)

1114- با تشکر و تبریک نیمه شعبان، یکی از کارهای خوب این روزنامه چاپ حدیث از ائمه می باشد. مثل (سائل را دست خالی برنگردان، گرچه با نیم دانه خرما) اما آیا تشخیص مسائل واقعی در این زمان امکان پذیر است؟ روز خبرنگار بر شما و بقیه دوستان مبارک. (1/6)

1836- پیام اول: برای بهبود اقتصاد بیمار ایران باید سه چیز اصلاح شود 1- دست سوءاستفاده گران از منابع ملی به صورت کامل کوتاه شود 2- مدیریت ها اصلاح شود 3- اجرای احکام عملی شود. پیام دوم: عاقلانه نیست که با گناه با خدا عناد ورزیم و راه شیطان را از طریق گناه با انواع توجیهات غیرالهی بپوییم. گناه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، قانونی، اداری، نظامی و هر گناه دیگری درهر شکلی علیه منافع و مصالح هر ذره گیاه، پرنده و پروانه، خلاف ناموس هستی و خلاف فطرت آدمی است. (1/6)

1516- از آلمان تماس می گیرم. می خواستم بگویم آنهایی که فکر می کنند اینجا بهشت موعود است، چنین چیزی نیست. من خودم الان بیش از یک سال و خورده ای است که در شرکتی کار می کنم که نه استخدامم می کنند و نه هیچی، تبعیض قائل می شوند و خودی ها را استخدام می کنند، فاشیست هستند، ولی به صورت نامرئی، من دوست داشتم انعکاس پیدا کند و ملت ایران و جوان های ما بدانند که اینها هم با ما که از کشورهای اسلامی میآئیم اصلا خوب نیستند وما را اذیت می کنند، من با توجه به اینکه زن آلمانی هم دارم مورد تبعیض واقع می شوم.(1/6)

1612- می خواستم به عرضتان برسانم که این خبرهای سراسری که از تلویزیون پخش می شود در تاریخ 5/6 تلویزیون اعلام می کند که سهمیه بندی بنزین برای مسافرت و تاریخ بعد روزنامه اعلام می کند حتی یک قطره بنزین به سفرهای تابستانی نمی دهیم، این چه جوری است؟ چرا هماهنگی نمی کنید؟ چرا دل مردم را که صابون می زنند می شکنید؟ چرا قول و حرفهایتان یکی نیست؟ مردم باید چه کار کنند؟ خودتان رسیدگی کنید، این قدر مردم را عذاب ندهید، سهمیه موتور را کمی بیشتر کنید. پسرم کارش پیک موتوری است مگر با روزی یک لیتر می تواند مسافر سوار کند، تو را خدا سهمیه را بالا ببرید. (6/6)

آفتاب یزد: راستش را بخواهید ما هم هنوز متوجه نشده ایم که بالاخره سهمیه بنزین برای سفر، خواهند داد یا نه؟ و اگر پاسخ مثبت است روش دریافت این سهمیه چگونه است؟

0958- آقای حدادعادل: برای نظام هماهنگ به دولت فشار نمیآ وریم، آیا این موضوع در مورد کمک 200 میلیون یورویی به کوبا هم صدق می کند؟ (7/6)

1824- می خواستم پیامی بدهم به سیاستمداران مدبر و دلسوز مثل آقای لاریجانی و دکتر رضایی و آقای رفسنجانی که من چند دفعه به ایشان رای دادم و سایر دلسوزان کشور که مراقب باشند ما در دامی که عراق افتاد نیفتیم. این سفارش هم در اسلام است و هم تدبیر، حکم می کند که آدم بیخود خودش را در خطر نیندازد ما این تگزاسی هفت تیر بند و نومحافظه کاران را می شناسیم.(1/6)

آفتاب یزد: اگرچه جرج بوش و همکاران او، درحال حاضر گرفتارتر از آن هستند که بخواهند برای ایران نقشه ای بکشند، اما توصیه شما را می پسندیم و ما هم این توصیه را تکرار می کنیم که ضمن اتخاذ راهکارهای دقیق و قاطع برای حفظ حقوق مسلم ایرانیان، از تحریک دشمن بپرهیزیم. بخصوص اینکه در دشمنی با ایران علاوه بر آنکه دو حزب رقیب در امریکا، با هم متحد هستند، بسیاری از کشورهای مخالف با جنگ امریکا در عراق، متاسفانه به هنگام چنگ و دندان نشان دادن های توخالی امریکا علیه ایران، به نوعی با جرج بوش همراهی می کنند.

1015- از زاهدان تماس می گیرم. آقای دری نجف آبادی دادستان کل کشور در واکنش به منتقدان آقای هاشمی شاهرودی سخنان رئیسشان آقای شاهرودی را مبنی بر اینکه تغییر مدیر چیزی را عوض نمی کند سخنان دلسوزانه و تذکر ناصحی مشوق دانستند و تمامی افراد جامعه را محق دانستند برای نقد و نظر و خواستار بالاتر بردن آستانه تحمل دولتیان شدند و از آنها خواسته اند که با منطق و استدلال قرآن پاسخ بگویند نه با تخطئه و تخریب. خواستم بگویم دو سال است که گروهی از نخبگان جامعه و مردم عادی تذکراتی به دولت نهم داشته اند و متاسفانه از سوی بعضی از مدعیان حمایت از دولت با حملات مخرب و توهین و تخریب های به مراتب شدیدتر مواجه شدند ولی تا به حال از شما کلمه ای در اعتراض به این موارد نشنیده بودیم. آیا فکر می کردید این توهین ها و تخریب ها فقط به منتقدین اصلاح طلب دولت محدود می شود، این درس بزرگی است برای همه ما که خوب را در همه حال خوب و بد را در همه حال بد ببینیم. (1/6)

2118 - چندین بار پیام دادم متاسفانه هیچ کدام را تا به حال چاپ نکردید، در رابطه با خبری که در روزنامه تان درج شده از زبان معاون علمی و فناوری آقای رئیس جمهور در مورد فرار مغزها که مدعی شدند فرار مغزها در ایران وجود ندارد خواستم بگویم متاسفانه این مغزها که مطرح می کنند حامی ندارند که به جاهای دیگر عزیمت کنند و یا حتی در مملکت فعالیت کنند، من دارای چند اختراع هستم، ولی متاسفانه هیچ یک از دست اندرکاران دولت نه به نامه ما جواب دادند و نه به کار ما رسیدگی کردند، اگر شما دلتان برای ما مخترعین سوخت چاپ کنید (31/5)

آفتاب یزد: از یک اندیشمند صاحب اختراع توقع می رود در هنگام ارائه پیام مشخصات خود را در اختیار ما بگذارد تا امکان پیگیری آن توسط دستگاه های ذی ربط وجود داشته باشد.

2048- از شهرضا تماس می گیرم. آقای دکتر توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس پنج شنبه 8/5/83 در روزنامه رسالت فرموده اند که قیمت یک لیتر بنزین 25 تومان تمام می شود، حالا ایشان همانجاست پس چرا الان یک عده ای می گویند یک لیتر بنزین 600 تومان و 700 تومان است، ایشان اعتراض نمی کند؟ این سه سال مگر چقدر گران شده است؟(1/6)

1719- دولت از ارائه بنزین مازاد به نرخ بیشتر که درآمدزا هم می باشد خودداری نموده است ولی ترافیک سنگین فعلی و تورم ناشی از آن گویای آن است که افتخار نوآوری کارت سوخت و سهمیه بندی در جهان، احتمالا روزنه هایی هم به بازار سیاه، سوء استفاده و تقلب و قاچاق دارد و در این راه به عوض ورود مالیات بنزین به صندوق دولت، عده ای نوکیسه در حال پولدار شدن هستند. (1/6)

1539- وزارتخانه ها هر سال کمک هایی به بازنشسته ها به صورت اجناس و بن می کردند. امسال گفتند ما سهام عدالت به شما می دهیم، ما نه سهم عدالت دیدیم و نه چیز دیگری.(1/6)

1609- از چالوس تماس می گیرم.

از داد و وداد این همه گفتند و نکردند

یا رب چه قدر فاصله دست و زبان است (1/6)

1625- می خواستم بدانم خروج فوری نیروهای امریکایی از عراق واقعا به نفع چه کسی است؟ به نفع اکثریت شیعه و کرد است یا به نفع عده ای است که در زمان صدام تمام قدرت و اختیارات و ارتش و پلیس و اینها را در اختیار داشتند و هنوز هم با حکومت دموکراسی مخالفت می کنند و با این بمب گذاری ها حتی حرمین شرفین و حرم های امامان معصوم را خراب می کنند و انسان های بی گناه را می کشند؟(1/6)

1717- منوریل برای ساکنین خانه های اطراف سروصدای آزاردهنده دارد، در کشورهای پیشرفته در جهت حفظ محیط زیست خطوط ریلی زیادی که قبلا در بالای زمین قرار داشتند به مرور به زیرزمین منتقل شده اند ریل هوایی با توجه به هزینه سنگین احداث نسبت به مترو فقط 20 درصد توان جابجایی مسافرین مترو را دارا می باشد، 70 سال پیش خطوط راهآهن سراسری در بیابان های جنوب تهران احداث شد پس از آن اطراف ریل خانه هایی ساخته شدند و اکنون ساکنین این خانه ها از سروصدای قطار شکایت می کنند، این درحالی است که در هر مسیر حداکثر 20 قطار در شبانه روز رفت وآمد می کند، ولی در کشورهای پیشرفته تعداد قطارها 400 می باشد. (1/6)

آفتاب یزد: ظاهرا اصرار مقام های دولت نهم کم کم معجزه کرده و شهردار تهران را هم که جزو مخالفان منوریل بود در کنار موافقان این طرح قرار داده است. البته در زمان تصدی آقای احمدی نژاد در شهرداری، معاون ایشان که دو سال دیگر تهرانی ها منوریل سوار خواهند شد و اولین مسیر منوریل را هم از فلکه صادقیه تا فرودگاه مهرآباد به طول 7 کیلومتر اعلام کرده بود، اما اکنون بعد از سه سال قرار است اولین خط منوریل در شرق تهران راه اندازی شود.

2354- پنج شنبه اول شهریور 86 ساعت 11:30 برنامه طنز چارخونه مستقیما به سران دفاتر اسناد رسمی توهین کرد، یکی از کسانی که می خواست آنها را تخریب کند، سوتی کشید و بعد از آن سرمحضردار حاضر شد، آیا حاضرند در این گونه برنامه ها مثلا دادستان یک شهر یا قاضی یا با بعضی مسئولان دیگر هم، همین گونه برخورد شود؟ چرا به شان سردفترداران احترام نمی گذارند، واقعا جای تاسف است به سردفتر می گویند امین الاموال، ولی در این برنامه طنز بزرگ ترین توهین را کردند. امیدوارم درج کنید. (2/6)

آفتاب یزد: در میان همه اقشار، افراد متعهد و افراد کم کار یا سوءاستفاده گر وجود دارد. ضمن آنکه نباید درخصوص طنز، این قدر سختگیر باشیم. البته رفتار توهینآمیز نسبت به هیچ یک از اقشار و اصناف، قابل قبول نیست.

2028- دیروز در اخبار 20:30 دیدم که در پمپ بنزین ها جلوی مردم را گرفتند و می گفتند شما با کارت ماشین خود بنزین نمی زنی، من می خواهم بگویم که بنده مصالح فروش هستم. خودم و خانمم ماشین داریم و 2 نیسان هم یکی مخصوص حمل تیرآهن و یکی مخصوص حمل سیمان وگچ و غیره. یک روز کارت نیسان در جیبم است و ماشین زیرپایم است و بالعکس. آخر این چه برنامه ای است؟ ما باید چه کار کنیم؟ (2/6)

آفتاب یزد: امیدواریم با بازنگری در برخی روش های مربوط به عرضه بنزین، لزوم اجرای برخی اقدامات سخت گیرانه و بعضا اهانتآمیز نسبت به مردم و نیز هزینه ساز برای دولت، از بین برود.

0943- من از شهرک غرب فاز یک دبستان... سبد کالای کارمندان را دریافت کردم. آنها به جای 6 قلم 3 قلم جنس دادند. وقتی سوال کردم فرمودند همین که هست، نمی خواهی نخواه. (3/6)

آفتاب یزد: نام مدرسه در روزنامه موجود است.

1225- رزمنده سال 61-60 هستم. 20 ماه سابقه حضور در جبهه دارم، دوبار مجروح شدم که الان کل بدنم خارش دارد و چندین بار دنبال پرونده ام رفته ام، گفته اند قبل از سال 62 پرونده ها وجود ندارد لشکر رفتم، گفتند ما بعد از 25 سال پرونده نگه نمی داریم، هیچ جا جوابگو نیست. خواهش می کنم بگویید که ما باید به کجا مراجعه کنیم. 46 سال سن دارم شب تا صبح خواب ندارم. در بزرگترین عملیات ها شرکت کرده ام، ده ها تقدیرنامه رو پرونده ام بوده، آن موقع ها سالم بودم احتیاج نداشتم، ولی الان که به مشکل برخوردم هر جا می روم جوابم را نمی دهند، الان مستاجرم، سه میلیون تومان ودیعه و ماهی دویست هزار تومان کرایه می دهم، مانده ام چه کار کنم، در حالی که یک میلیارد و دویست میلیون دلار به عراق می دهند که تا آخرین گلوله شان ول کن قضیه نبودند، میآیند در ونزوئلا خانه می سازند که اصلا مکتبشان با مکتب ما یکی نیست، پس ما چه کار کنیم، 5 تا بچه دارم از یکسال گذشته تاکنون هم که گرانی بیداد می کند. خواهش می کنم این قدر نگویند که دولت های قبلی چه کار کردند بگویند خودشان چه کار کردند؟(1/6)

1222- می خواستم در رابطه با شرکت ایرانسل خدمتتان عرض کنم که این شرکت که گفته نیم ساعت صحبت کنید سه دقیقه از حسابتان کم می شود، من امروز چون در این هفته مشکل داشتم با دو خط ایرانسل 5 تا کارت استفاده کردم، از دیشب که کارت جدید را زدم آمدم حساب کردم دیدم در 4 دقیقه 400 تومان از حسابم کم شد، در 8 دقیقه 600 تومان و در دو مکالمه یک دقیقه 700 تومان از حسابم کم شده، محبت کنند اینها با این تبلیغاتشان به مردم اینقدر ضرر نزنند. (1/6)

1151- از رشت تماس می گیرم. من امروز برای گرفتن تراول چک به بانک مراجعه کردم. پول نقد را دادم می خواستم چک بگیرم، نمی دادند، من خواستم ببینم این همه در تلویزیون تبلیغ می کنند پول نقد همراه خودتان نبرید یا اینکه تراول چک بگیرید و با خودتان ببرید یعنی چه؟ من به بانک گفتم، کارمند بانک گفت اینها همه تبلیغ است، لطف کنید چاپ کنید شاید دو تا آدم دلسوز پیدا بشود اینها را ببیند که برخی کارمندان یا بعضی از واحدهای خدمات دولتی چقدر به فکر راحتی مردم هستند. آیا چنین چیزی وجود دارد، یعنی اگر من پول نقد به بانک ببرم می توانم تراول چک بگیرم یا نه؟ (1/6)

آفتاب یزد: پیام دهنده محترم، نام اصلی بانک را ذکر نکرده اند، اما محل استقرار شعبه را در اختیار ما گذاشته اند.

1535- از شاهین دژ استان آذربایجان غربی تماس می گیرم. برادران محترم روزنامه آفتاب یزد، ما از دست بانک ملی شعبه... شهرمان فریادمان را به کجا ببریم، ما ساعت ها در اینجا وقتمان را تلف می کنیم، در نوبت می ایستیم، وقتی اعتراض می کنیم می گویند کارمندمان کم است و نمی رسیم، چند بار هم پیام دادم که چاپ نکردید و یا اگر چاپ کردید من ندیدم. خواهش می کنم باز هم چاپ کنید تا مسئولان ببینند و این دفعه ترتیب اثر بدهند. (1/6)

آفتاب یزد: نام شعبه، در روزنامه موجود است.

1749- سلام و خسته نباشید به آقای فتاح وزیر نیرو. از ایشان خواهش می کنم که یک سری هم به بازنشستگان این مملکت بزنند، اگر نظام هماهنگ را اجرا نکردند حداقل قطره اشکی بریزند تا مهرورزی و عدالت ثابت شود.(2/6)

1425- از میبد تماس می گیرم. کارمند بازنشسته هستم. کجا و کی این طرح هماهنگی حقوق بازنشسته ها درست می شود؟ این همه در بوق و کرنا کردند که امسال در مجلس تمام می شود، پس چه شد؟ ضمنا 4 معدن طلا در اردبیل و آذربایجان پیدا کردند، لااقل چیز کوچکی به کارمندان بازنشسته هدیه بدهند، چه می شد؟ این همه قیمت نفت بالارفته و این همه درآمد برای کشور ایجاد شده است، آخر ذره ای به فکر بازنشسته ها و طبقات ضعیف کشور باشند. با این گرانی چه باید کنیم؟ (2/6)

1234 - می خواستم بگویم بعد از سهمیه بندی بنزین، گرانی و بیکاری در روستاها و شهرهای کوچک غوغا می کند. باور کنید وقتی رضایت مردم از سهمیه بندی را از زبان مسئولان می شنویم خجالت زده و شرمنده می شویم، می گویند فقط تهران نیست، این آقایان برای تهران جداگانه تصمیم بگیرند.(2/6)

1818- در خیابان64 غربی یوسفآباد، یک محدوده فضای سبزی است که متاسفانه شهرداری منطقه 6 نظافت و آبیاری و کاشت درخت را کلا واگذار کرده به پیمانکار مربوطه، او هم هیچ گونه ترتیب اثری نمی دهد.(1/6)

1111- من یک خواهشی داشتم از مطبوعات و از جمله روزنامه شما، به مناسبت روز پزشک هم شده راجع به حقوق ها و مزایای پزشکان در بخش دولتی و به خصوص پزشکان متخصص که جراحی انجام می دهند یک گزارش مختصر و مفید تهیه کنند، تا مردم اطلاع پیدا کنند از کارهایی که در بخش دولتی پزشکان انجام می دهند و از حقوق هایی که می گیرند، او خیلی هم راه ساده ای دارد.(1/6)

1754- از استان لرستان تماس می گیرم. خواهش می کنم از دفتر امور مناطق محروم و امور عشایر کشور که جهت ایاب و ذهاب برای این مردم در بخش شولآباد شهرستان الیگودرز یک سری کارهایی انجام دهند، به خصوص قشر فرهنگی که بیشتر آنها دانشجو می باشند و خود ایشان هممی دانند که جهت ایاب و ذهاب با چه مشکلی روبه رو هستند. (1/6)

1754- از شهرستان کوهدشت تماس می گیرم. از نیروی انتظامی این شهرستان عاجزانه خواهشمندم که آقای... ساکن روستای... در وحدت شهر یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر را دستگیر نمایند، چرا که باعث معتاد شدن خیلی از جوانان این منطقه شده است. (1/6)

آفتاب یزد: نام فرد موردنظر و نام روستا در روزنامه موجود است.

1805- من در تاریخ 13/4/86 یک دستگاه خودرو خریدم، هنوز که هنوز است کارت سوخت دریافت نکردم و هیچ مرجعی هم جوابگو نیست. پلیس+10 می گوید تاریخ 22/5 کارت شما صادر شده ولی از پست هیچ خبری نیست. یک مرجعی حداقل جوابگو باشد، دو ماه است ماشین خریدیم ولی هنوز ماشینمان پارک است.(1/6)

آفتاب یزد: متاسفانه هنوز پیام های زیادی در این مورد داریم. ازسویی با تاسف بیشتر، هر یک از دستگاه های مربوطه، تقصیر را به گردن دستگاه دیگرمی اندازد. به هرحال امیدواریم تا امروز که پیام شما چاپ می شود، کارت سوخت خود را دریافت کرده باشید.

2040- امیدوارم مسئولان یک روزی این قوانین دست و پاگیر را که در هنرستان ها و دبیرستان های شبانه روزی هست حذف و به قول معروف آموزش را راحت کنند. در دبیرستان ها و هنرستان های ما خیلی در ثبت نام سختگیری می شود، امیدوارم که دبیرستان ها بیشتر و دانشگاه رفتن آسان تر و نظام آموزش و پرورش عوض شود و آموزش در ایران نیز راحت تر بشود. (1/6)

1531- بنده ازآذربایجان غربی تماس می گیرم و از صنف مرغداران هستم.دو انتقاد داشتم یکی به جامعه مطبوعاتی و دوم به دولت. انتقادم به جامعه مطبوعاتی این است که ما مرغداران نزدیک به 2 ماه است که مرغ های مادر دستمان مانده و زیر قیمت تمام شده می فروشیم شما یک مقاله هم در این مورد نمی نویسید، البته خبر و تیتر پیشکش، ولی اگر قیمت هابه قیمت تمام شده نزدیک بشود همه تیتر می زنند که چرا گران شد و غیره، امیدوارم دراین مورد کمی منصفانه برخورد کنید، انتقادم به دولت مهرورز این است که جناب آقای وزیر! شما قول داده بودید که به همین زودی ها مشکلات صنعت مرغداری توسط شما حل خواهد شد. امیدوارم که عمر ما قد بدهد و این را ببینیم و جریان بزک نمیر نشود.(1/6)

1330- با سلام خدمت جناب آقای واحدی و شما آفتابیان و تبریک اعیاد شعبانیه خدمت شما و همه مردم ایران. پیشنهادی دارم برای جلوگیری از گرایش گروهی از مردم به ماهواره و آن هم این است که ماهواره را آزاد کنند و در عوض تماشای سیمای کشورمان را ممنوع کنند، خواهند دید که عده ای از ما مردم ماهواره ها را بایکوت کرده و به کانال های داخلی توجه خواهیم کرد. امیدوارم این پیشنهاد مورد توجه مسئولان قرار گیرد. (2/6)

آفتاب یزد: این قاعده کلی که <انسان نسبت به آنچه که از آن منع شده است، حریص تر می باشد> را قبول داریم، اما همین امروز هم عده ای از مردم علاقه ای به دیدن برنامه های صداوسیما ندارند و گروهی دیگر نیز نه امروز و نه روزی که برنامه های ماهواره آزاد شود به سراغ آن برنامه ها نخواهند رفت.

1427- با سلام از بندر عباس تماس می گیرم. می خواستم به سازمان سنجش بگوئید که یک مقدار بیشتر وقت برای برگزاری آزمون ها بدهند و برنامه ریزی بهتری بکنند و در رابطه با دانشجویانی که برای دوره فراگیر امروز امتحان دادند قرار بوده از ساعت 7 در ساختمان ها بسته شود که تا 7:30 کسانی که در دانشگاه بودند در دانشگاه را باز نکردند و بچه ها در گرمای بیرون دانشگاه بودند. اطلاع رسانی درستی هم نشده بود که طبقه بعد از چهارم برای سالن امتحانات است و دانشجویان 7:45 هنوز سالن را پیدا نکرده بودند و هنگام شروع امتحان که ساعت 8 بایستی برگه های پاسخ نامه ها را برمی داشتند، خانمی توضیح می دادند که بایستی چگونه پر کنیم، در صورتی که این موارد باید حد فاصل 7 تا 8 ذکر می شد و بی نظمی به طور چشمگیری مشهود بود. خواهش می کنم درج کنید که وقت ما خیلی ارزش دارد، این قدر وقت گذاشتیم خواندیم و هزینه کردیم و ثبت نام کردیم پس با اعصاب ما بازی نکنند و به کار ما اهمیت دهند و بی توجه نباشند. خواهش می کنم درج کنید تا برای دیگران تکرار نشود. (2/6)

1006- درخصوص پیام شماره 1836 که عنوان کرده بودم مخترع هستم با 25 اختراع. می خواستم مشخصات خود را در اختیار شما بگذارم. از استان قم تماس می گیرم. (3/6)

آفتاب یزد: پیام دهنده، مشخصات خود را در اختیار ما گذاشته است.

0934- از تبریز تماس می گیرم. محله ای است به نام طالقان روبروی کلانتری 22، در خیابان معراج غربی، موشها آن قدر بزرگ هستند و شبها به خانه ها می روند. می خواهم ببینم آیا شهرداری نمی تواند با موش ها مقابله کند؟(2/6)

1311- پیشنهادی دارم و آن این است که برای ستون روی خط همچنین علاوه بر این سامانه تلفنی، فاکس، پیامگیر، همچنین برای سامانه SMS و ایمیل هم بتوانیم پیام بدهیم. (2/6)

آفتاب یزد: باور کنید در همین حد هم شرمنده پیام دهندگان محترم هستیم، زیرا گاه تاخیر در چاپ پیام ها به حد ده روز می رسد.

2339- بازنشسته آموزش و پرورش هستم. دولت فرم هایی به ما داده است که پر کنیم و به ما سهام عدالت بدهند، حالا اگر من شخصا سهام عدالت نخواهم باید چه کار بکنم؟ مرا راهنمایی کنید. (2/6)

0958- آیا ادارات مالیاتی این قدر بی خبرند که باید روزنامه ها بنویسند که از فوتبالیست هایی که رقم کلان می گیرند باید مالیات بگیرید؟(2/6)

0718- با سلام ضمن تبریک روز پزشک، متاسفانه ناظر مرگ مرحوم دکتر آیت الله زاده شیرازی بودم هیچ کس توجهی نکرد که ایشان را از روی صندلی بیرون بیاورد و به صورت درازکش ادامه معالجه را انجام دهند، این باعث تاسف است که از این همه پزشک و این همه متخصص، هیچ کس نگفت که ایشان را به صورت درازکش بخوابانند، خداوند روحشان را شاد کند.(2/6)

1733- آفتابیان سلام. با تشکر از اینکه مشکلات مردم را انعکاس می دهید. ضمن خسته نباشید به مسئولان محترم راهنمایی و رانندگی. می خواستم بپرسم شرط تبدیل گواهی یکساله به گواهی پنج ساله چیست؟ ضمنا اینجانب از 14 خرداد امسال گواهی موقت را پست کرده ام، ولی خبری از گواهی مجدد نیست به هر جا هم می روم اظهار بی اطلاعی می کنند و فقط می گویند طول می کشد، اما نمی دانم چه قدر؟ (2/6)

1541- هیچ وازر، و زرغیری برنداشت

هیچ کس ندرود تا چیزی نکاشت

مهم نیست که مولانا چه قومیت و ملیتی داشته، چون آن بزرگوار متعلق به تمام مردم جهان است. مهم این است که مولانا به زبان فارسی شعر گفته و حتی یک بیت هم به زبان دیگر نسروده و ما به ایرانی بودن مولانا و بلکه بیشتر به زبان و شعر آن حضرت افتخار می کنیم. (2/6)

0002- با سلام. سوال فرموده بودید محلی را که توزیع سبد کالا بود بگویم. محل توزیع، ولنجک، دبیرستان یا دبستان... بود. 3 رقم هم جنس دادند که بسیار نامرغوب بود.(3/6)

آفتاب یزد: نام مدرسه در روزنامه موجود است.

1019- روشنایی از کرج:

به کوی عشق جز اخلاص را بها ندهند

حریم حضرت جانان نه با بهانه دهند

وفاست رشته میان دل تو و دلبند

<گرت هواست که معشوق نگسلد پیوند

نگاه دار سررشته تا نگه دارد(>1/6)

2212- انشاءالله در انتخابات ریاست جمهوری آینده یکی از دلایلی که موجب می شود حقیر، دیگر به این دولت رای ندهم، اول بی توجهی به بازنشستگان مخصوصا بازنشستگان قبل از سال 79 است، دوم کم مهری های دولت به شهرداری و عدم تحویل بودجه های قانونی در زمان مقرر - طبق ادعای شهردار تهران و همکاران او - می باشد که در نتیجه آن، کار مترو ناقص مانده و بنزین هم به شهرداری نمی دهند.(31/5)

2335- فرمایشات آقای دری نجفآبادی ضمن پربار بودن، دل یک انسان پیر انقلاب دیده را می سوزاند که چه شده کسانی پیدا شده اند که فرمایشات گهربار رئیس قوه قضائیه را برنمی تابند. متاسفانه بعضی ها حد و حدود کار خود را تشخیص نمی دهند و برای هر کار یا خدای نخواسته ضعف کاری، نوک چاقوی دخالت در قوا را نشان می دهند و اصلا توجه ندارند، قوه قضائیه با مهر برخورد می کند وگرنه توان آن را دارد که هرکس را سرجای خود بنشاند. نصیحت پدرانه حضرت آیت الله شاهرودی را بر چشم بگذارید و اجرا کنید.(31/5)

1729- در مورد جدول مصرف برق، منتشر شده از طرف وزارت نیرو مورخ 31/5 در صفحه اول آن روزنامه اولا مسئول تنظیم این جدول چه کسی است که در آینده باید جوابگو باشد؟ ثانیا آیا وجدانا این مسئول خودش برای روشنایی فقط از یک لامپ آن هم 100 وات استفاده می کند؟ ثالثا بنابر جدول مذکور تمام کولرها باید جمعآوری شوند. (1/6)

آفتاب یزد: به نظر ما، بر جدول ارائه شده توسط وزارت نیرو، انتقادات فراوانی وارد بود و نشان می داد که در تنظیم آن دقت کافی وجود نداشته است. این نکته که در اواخر دومین ماه تابستان، متوجه این نکته شده اند که در تعیین الگوی مصرف، کولر مورد توجه قرار نگرفته است و لذا 100 کیلووات به الگوی مصرف اضافه کرده اند نیز نشان می دهد که مبانی محاسبه دقیق نبوده است. برخی ایرادهای دیگر در مورد زمان استفاده از تلویزیون (تنها 7 ساعت در روز) و یا زمان های پیش بینی شده برای لامپ (فقط چهار ساعت در روز) نیز با واقعیات تطبیق ندارد، اما در آن جدول، تعداد لامپ یک عدد نبود.

1836- آیا پرداخت حقوق یکسان برای همه رتبه ها و درجه ها صحیح است؟ این عمل مثل این است که رتبه و درجات ده ها هزار نفر کارمندان کشوری، لشگری قبل از 79 را به طور فله ای با یک تصمیم خلق الساعه چندین مرتبه درجه تنزل بدهند پس چگونه می گویند در دولت نهم هیچ گونه اجحافی نیست؟(1/6)

1906 - طبق پیام 101 که فرموده آگاهی مردم اضافه شود، من می خواهم بگویمآگاهی خود گوینده یک خورده اضافه شود و برود مطالعه کند، در دهه 50 هرگز نفت به 30 دلار نرسید، ایشان گفته اند در دهه 50 نفت به بالای 30 دلار رسید نه هرگز نرسید، بلکه با نفت 14 دلار و 13 دلار سرمایه گذاری های زیادی شد. امروز هم 70 دلار است، بروید مطالعه کنید. (1/6)

آفتاب یزد: در دهه پنجاه، نفت به بالاتر از سی دلار هم رسید، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد افت شدید قیمت نفت بودیم.

1324- سردبیر محترم آفتاب یزد، می خواهم مجموعه بعضی از اظهارات و اقدامات محافظه کاران یا اصولگرایان را برای شما توضیح دهم: اصلاح طلبان ما را چند سال به اغما فرستادند، الان شروع کردیم به تخریب اصلاح طلبان. چون دولتهای قبلی هیچ کاری انجام ندادند ما بنزین را سهمیه بندی کردیم که البته 58 مورد اشکال دارد، اما می خواهیم این افتخارات به نام ما ثبت شود، هرچند این همه مشکل از جمله گرانی برای مردم درست کردیم آمار گرفتیم اصولگرایان برنده هستند و... البته بنده تصور می کنم، هنوز بعضی ها در حالت ا غما هستند. (1/6)

آفتاب یزد: پیام دهنده محترم، اظهارات چند تن از نمایندگان اصولگرای مجلس را کنار هم قرار داده و این پیام جالب را برای ما درست کرده است که از او سپاسگزاریم.

1230- از شهرضا تماس می گیرم. می خواستم به مسئولان عرض کنم اینکه در روزنامه مردم می گویند که طرح بنزین با مشکل روبه رو شده، با مشکل روبه رو شدن این است که این کار تمام نشده، والا کار درستی است و جلوی بعضی تخلفات را می گیرد، من از مسئولان دیگر خواهش می کنم که کمک کنند تا این طرح به طور کامل به پایان برسد.(1/6)

آفتاب یزد: وقتی مسئولان عالی رتبه از رضایت 85 تا 95 درصدی مردم از سهمیه بندی بنزین سخن می گویند معنای این حرف این است که برنامه طراحی شده برای این کار را فاقد اشکال اساسی می دانند و لذا احتمالاخود را نیازمند به کمک دیگران برای کامل شدن طرح نخواهند دانست.

0111- یکی از مسئولان دولت نهم را مخاطب قرار داده بودند که خصوصی سازی کند شده است. البته من طرفدار اصلاح طلبان هستم، اما آقای احمدی نژاد درست گفته اند که بدون مطالعه سوابق شخصی افراد نمی شود بیت المال را که متعلق به 70 میلیون ایرانی است به یک شخص یا چند نفر سپرد، درحالی که آقای شهبازخانی از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس که مدافع اصل 44 هستند ناخودآگاه در تایید حرفهای آقای رئیس جمهور جملاتی را بیان کردند و گفته اند آیا خصوصی سازی امری پیچیده و تخصصی نیست و نیازمند قوانین جامع نیست؟ به نظر من منظور آقای احمدی نژاد هم همین است که برای خصوصی سازی سهل گرفتن انتخاب افراد، کاری بس بی مایه است، زیرا این ثروت متعلق به عموم اشخاص است. نظر آقای رئیس جمهور این است که آدم های صادق را برای مسئولیت ها بیابیم که همان کار پیچیده ای می باشد، درحالی که آقای شهبازخانی شکوه از فقدان قانون جامع در روند خصوصی سازی کردند که فقدان قانون جامع، مختص دو سال اخیر نیست. (1/6)

آفتاب یزد: سخن شما را به صورت کلی قبول داریم. اما به خاطر مراقبت نسبت به ثروتهای عمومی و یا به خاطر آنکه یک یا چند نفر سوءاستفاده نکنند، حق نداریم ثروت های کشور را درگیر پیچ و خم های فراوان سیستم دولتی باقی بگذاریم و آنها را با راندمان کم - که معمولا در سیستم های دولتی وجود دارد - اداره نماییم.

2026- خواستم بگویم ماهواره هم یک روزی مثل ویدئو و غیره آزاد و مجاز می شود و ماهواره را هم در مغازه های صوتی و تصویری می بینیم.(1/6)

0910- می خواستم راجع به این نظریه که عضویت در شورای نگهبان را شغل نمی دانند پیام بدهم. این چه جور است، وقتی کسی برای یک کاری وقت می گذارد و بعد برایش حقوق تعیین می شود شغل یعنی همین، شغل باید چه جور باشد؟ (1/6)

2153- یک نفر به عنوان کارشناس مسائل خاورمیانه در تفسیر خبر شبکه اول سیما گفت و تکرار هم کرد که آمریکا در عراق از نیروهای مقاومت شکست خورده است، اما فراموش نکنیم که دولت عراق که همین کارشناس محترم آن را ملی و دموکراتیک می داند و مردم عراق و احزاب و اقوام عراق که با آمریکا مشکلی ندارند، تنها چند گروه تروریست جنایتکار درعراق با انفجارهای انتحاری و انفجارهای خودروها هر روز به عده ای از مردم عادی واماکن عراق صدمه می زنند. پرسش من این است که آیا در عرف دیپلماتیک و رسانه ای و مبارزاتی، می توان به فعالیت های جنایتکارانه چند گروه تروریستی مانند القاعده در عراق با عنوان مقاومت یاد کرد؟(1/6)

1714- متاسفانه بعضی از فروشندگان موادمخدر که ضرر جبران ناپذیری به کشور وارد می آورند و روزانه چندین نفر به علت استفاده از مواد می میرند و خانواده های زیادی متلاشی می گردند به راحتی در برخی کوچه و خیابان و پارک ها فعالیت می نمایند، ولی ظاهرا وقت گرانبهای بعضی از ماموران به کنترل SMS و پلمب آرایشگاه های متخلف و... صرف می شود. اگر مسئولان صفحه حوادث روزنامه ها را رقم بزنند، حوزه مسئولیت مهمتر خود را درخواهند یافت. (1/6)

1045- در جواب پیام دهنده 1328 مورخ 27/5 می خواهم عرض کنم چرا در بعضی تبلیغات بی دقتی می شود؟ چرا عده ای به گونه ای صحبت می کنند که گویی شرط ظهور وجود مقدس امام زمان(عج)، غوطه ور شدن همه مردم در مشکل است؟ (1/6)