آرشیو شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۳۱
اجتماعی
۴

معاون وزیر بهداشت خبر داد: اعطای نشان «ایمنی و سلامت» به فرآورده های غذایی سالم

وزارت بهداشت و درمان با اعطای نشان «ایمنی و سلامت» به فرآورده های غذایی سالم و مفید در سال جاری، مردم را در زمینه استفاده از غذاهای سالم هدایت می کند.

به گزارش مهر، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان با اعلام تاسیس و تجهیز آزمایشگاه های کنترل فرآورده های غذایی در 41 دانشگاه کشور گفت: چاقی و دریافت کالری از منابع تغذیه ای غیر مفید معضل جدی و مهمترین نگرانی وزارت بهداشت و درمان در زمینه سلامت مردم است و برای رفع این مشکل باید بسیاری از عادت های غذایی را تغییر داده و یا به کلی حذف کرد.

دکتر رسول دیناروند بیماری های قلبی و عروقی را مهمترین عامل مرگ و میر در کشور دانست و گفت: برای کاهش اسید چرب ترانس موجود در روغن جامد که علت اصلی افزایش بیماری های قلبی و عروقی است، تلاش های بسیاری شده و در 2 سال گذشته سهم روغن جامد از سبد خانوار ایرانی 20 درصد کاهش یافته است.

وی همچنین با اعلام تولید 97 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور افزود: هم اکنون حدود 4 درصد داروهای بیماران خاص از خارج وارد کشور می شود که حدود 80 درصد یارانه دارویی ایران را به خود اختصاص می دهند.دیناروند تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در زمینه تولید داروهای مورد نیاز بیماران خاص در زمینه تولید داروهای خاص در چند سال آینده به خودکفایی می رسیم. بر این اساس تولید داروهای خوراکی بیماران تالاسمی، راه اندازی پالایشگاه بیماران هموفیلی و خط تولید داروهای ضد سرطان برای آینده برنامه ریزی شده است. وی با اعلام این که داروی ساخت داخل بیماران هپاتیت مزمن نیز تا پایان شهریور وارد بازار می شود، گفت: همچنین تا پایان سال در زمینه تولید داروهای بیماران MS به خودکفایی می رسیم.