آرشیو یکشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۳۲
ایران زمین
۲۰

برگزاری نخستین المپیک ملی کودک در مشهد

مشهد خبرنگار «ایران»: نخستین المپیک ملی کودک و دومین نمایشگاه کشوری کودک و نوجوان به مدت 4 روز به طور همزمان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: بیش از 85 شرکت کننده در قالب 110 غرفه در فضایی به مساحت 8 هزار متر مربع در این نمایشگاه شرکت کردند.

مهندس سیدمحمد سیدی افزود: در این نمایشگاه همه دست اندرکاران موضوعات کودکان از سراسر کشور حضور یافتند. وی بیان کرد: در این نمایشگاه سی دی های آموزشی و نرم افزار کودکان، وسایل کمک آموزشی، سیسمونی، اسباب بازی، انواع کتاب و نوار قصه، لوازم التحریر گروه سنی کودکان و پوشاک بچه گانه در معرض بازدید قرار گرفت.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: در نخستین المپیک کشوری کودک مسابقه دو سرعت، طناب کشی، هدایت روروک، دو کانگورو و مسابقه دست برگزار می شود و به تمام کسانی که در مسابقه شرکت کنند، لوح شرکت در مسابقه و جوایز ارزنده اهدا شد. وی افزود: در نخستین روز برگزاری این نمایشگاه، برنامه نورافشانی از ساعت 21 در فضای باز نمایشگاه اجرا شد.

او ادامه داد: علاوه بر آن، کودکان و نوجوانان در طول ایام برگزاری نمایشگاه و المپیک از امکانات شهربازی نمایشگاه به صورت رایگان استفاده کردند.

وی اظهار داشت: مسئولان برگزاری نمایشگاه، به تمامی کودکان و نوجوانان 20 هزار بادبادک هدیه دادند و هر شب نیز جوایزی شامل سکه طلاو مداد رنگی و سایر جوایز به آنها تعلق گرفت. وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در نمایشگاه نیز از هنگام غروب خورشید، در غرفه رصد ستارگان به تماشای ستاره ها پرداختند. این نمایشگاه که امروز به کار خود پایان می دهد از ساعت 17 الی 23 برای حضور و بازدید کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان دایر است.