آرشیو دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۶، شماره ۵۷۷
سیاست
۲۷

اخبار کوتاه

آلمان آزادی دارابی با معامله را رد کرد

فارس- آلمان توافق محرمانه با ایران برای آزادی کاظم دارابی را که به اتهام ارتباط با قضیة ترور در رستوران میکونوس در آلمان زندانی بود، رد کرد.

یک سخنگوی وزارت دادگستری آلمان به خبرنگاران گفت دادیاران فدرال این تصمیم را در ماه دسامبر گرفته اند و دارابی را «بدون هیچ فشار خارجی» به ایران منتقل می کنند.وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این که آیا چنین توافقی در مذاکرات محرمانه با ایران حاصل شده است، گفت: «چنین معامله ای صورت نگرفته است.»

جشن تولد خاتمی با حضور فعالان اصلاح طلب

ایسنا- جمعی از فعالان سیاسی اصلاح طلب، وزرای سابق دولت اصلاحات، نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس هفتم و برخی روزنامه نگاران با حضور در دفتر سیدمحمد خاتمی عید سعید فطر را به رییس جمهوری سابق کشورمان تبریک گفتند. در این دیدار همچنین شصت و چهارمین سالگرد تولد سیدمحمد خاتمی از سوی دوستداران وی با برگزاری مراسم جشنی همراه با اهدای گل و صرف کیک که علاقه مندان به وی تهیه کرده بودند گرامی داشته شد.در پایان این دیدار حاضران نماز مغرب و عشا را به امامت حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی به پا داشتند.

منصوری، توکلی و قصابان به بند عمومی منتقل شدند

ایسنا- وکیل مدافع احسان منصوری، مجید توکلی و احمد قصابان دانشجویان بازداشت شدة دانشگاه امیرکبیر در ارتباط با انتشار مطالبی موهن در برخی نشریات این دانشگاه از انتقال موکلانش از بند 209 زندان اوین به بند عمومی خبر داد.

محمدعلی دادخواه با بیان این مطلب گفت: «روز چهارشنبة هفتة گذشته موکلانم از بند 209 اوین به بند عمومی انتقال یافتند و امیدوارم پس از گذشت این مدت طولانی امکان ملاقات با وکیل برای آنها فراهم شود.» وی خاطرنشان کرد: «هنوز رایی در رابطه با برگزاری دادگاه این سه دانشجو به اینجانب ابلاغ نشده است.»