آرشیو دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۶، شماره ۵۷۷
صفحه آخر
۲۸
گردشگری

فرماندار بم در توضیح ماجرای گروگان گیری دانشجوی ژاپنی توطئه ای در کار است

ماجرای گروگانگیری دانشجوی ژاپنی در بم مشکوک است، چرا که هیچ اطلاع و شواهدی درباره مکان دقیق گروگان گرفته شدن او و نحوه وقوع این حادثه وجود ندارد.

اعتمادی، فرماندار بم با بیان این مطلب می گوید: «هنوز قطعی نشده که این گروگانگیری در بم اتفاق افتاده است. این قضیه بیش تر شبیه توطئه ای است برای جامعه گردشگری ایران و این که بخواهند فضای کشور را برای حضور گردشگرانی از سایر کشورها ناامن جلوه دهند.»

گروگانگیری دانشجوی ژاپنی اگرچه هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد اما افکار عمومی هنوز ماجرای گروگانگیری دو گردشگر ژاپنی را از یاد نبرده است.اعتمادی معتقد است که منتسب کردن این گروگانگیری ها به شهرستان بم هم مشکوک صورت گرفته است. تا کنون هیچ شواهدی مبنی بر این اتفاق گزارش نشده و با این حال به سرعت در اخبار، این گروگانگیری به شهرستان بم نسبت داده شد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران از سرنوشت دانشجوی ربوده شده ژاپنی در بم، اظهار بی اطلاعی کرد.

در پی ربودن یک مرد 23 ساله ژاپنی در استان کرمان، نیروهای امنیتی و انتظامی منطقه طی عملیاتی، تلاش گسترده و وسیعی را برای شناسایی و ردگیری عوامل آن به کار بسته اند.

این فرد ژاپنی دوشنبه گذشته به قصد تماشای ارگ قدیم از محل اقامت خود در شهر بم خارج که توسط افراد مسلح ربوده شد.

سرتیپ پاسدار، اسماعیل احمدی مقدم همچنین می افزاید: «طبق آخرین اطلاعات سرویس های اطلاعاتی ناجا دانشجوی ربوده شده ژاپنی از کشور خارج نشده و هدف گروگانگیران، معاوضه این دانشجو با یکی از همدستان زندانیشان است.»

با این حال مقامات و مسوولان بمی همچنان تاکید دارند که شواهد برای اعلام این که گروگانگیری در بم اتفاق افتاده، کافی نیست.

گروگانگیری های اخیر در حالی در کشور و به ویژه در نقاط مرزی ایران درحالی اتفاق می افتد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نظر دارد تا کمیته ای ویژه در زمینه رسیدگی به وضع گروگانگیری ها و مشکلات امنیتی که برای گردشگران به وجود می آید، تشکیل دهد.

این کمیته با حضور نمایندگانی از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل خواهد شد.