آرشیو یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۶
اینترنت
۱۶

وب گرد

دریافت صورتحساب تلفن همراه از طریق پیام کوتاه

مشترکان شرکت ارتباطات سیار می توانند با ارسال پیام کوتاه به شماره 30009 از قبض دوره و کارکرد میان دوره ای تلفن همراه خود به تفکیک موارد کارکرد تلفن شهری، بین شهری، پیام کوتاه و سایر هزینه ها مطلع شوند.

به گزارش ایسنا، مشترکان همراه اول می توانند درخواست خود را به روش های زیر به شماره مذکور ارسال کنند، به طور مثال برای دریافت قبض پایان دوره یک رقم شماره دوره صورت حسابگیری و دو رقم شماره سال را مانند 86‎/1 ارسال کنند.

اما برای دریافت مبلغ کارکرد میان دوره باید تاریخ شروع و تاریخ پایان زمان مورد نظر را به شماره مورد نظر ارسال کنند، مانند: 851213، 851205 البته به جای کاراکتر، نیز می توان از علامت ستاره یا «.» یا ‎/ یا Space استفاده کرد. همچنین برای دریافت راهنمای سیستم حرف H یا Help، برای دریافت لیست دوره های صورت حسابگیری نیز حرف D و دریافت خلاصه قبض آخرین دوره باید حرف S را به شماره مذکور ارسال کنند.

موتور جست وجوی کتاب عرضه شد

ناشران کتاب آلمانی موتور جست وجوی کتاب اینترنتی خود را با امید رقابت با Google book Search راه اندازی می کنند.

پایگاه دیتای موتور جست وجوی لیبرکا، حاوی هشت هزار کتاب آلمانی زبان است و پیش نمایش آن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت راه اندازی شد. بازدیدکنندگان سایت Libreka.de با وارد کردن واژه ها برای جست وجو می توانند عناوین کتاب های آلمانی حاوی واژه و تصویر کتاب را مشاهده کنند ولی به محتوای کتاب ها دسترسی نخواهند داشت.

مدیر این طرح که از سال 2005 آغاز شد، اظهار کرد: ناشران کتاب می توانند در مورد آزاد بودن دانلود تمام یا بخشی از کتاب تصمیم بگیرند. در حالی که برخی مفسران از لیبرکا به عنوان ضد گوگل یاد کردند انجمن ناشران و فروشندگان آلمان منکر هرگونه دشمنی و رقابت با گوگل شده و اعلام کرد در حال مذاکره برای قرارداد همکاری با این شرکت آمریکایی است.

سایت تلفن همراه برای کودکان

گروه اینترنتی شرکت Disney یک سایت اینترنتی تلفن همراه موسوم به Disney.com را راه اندازی کرد. این سایت اطلاعاتی در مورد فیلم های شرکتDisney، برنامه های تلویزیونی، موسیقی و بازی های تلفن همراه را در اختیار کاربران قرار می دهد. علاوه بر این یک نمونه بهینه شده آیفون هم در سایت موجود است. این سایت بیشتر برای کودکان طراحی شده است و جزئیات راه اندازی و خصوصیات کامل آن بزودی منتشر خواهد شد.