آرشیو سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۵۶
سیاسی
۷

اخبار

درخواست برای آزادی دو روزنامه نگار

انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران در نامه یی به رئیس قوه قضائیه، خواستار آزادی مریم حسین خواه و رضا ولی زاده دو فعال مطبوعاتی شد. به گزارش ایسنا علی مزروعی در این نامه خطاب به رئیس قوه قضائیه با ابراز تاسف از بازداشت مریم حسین خواه و رضا ولی زاده خواستار رعایت قوانین و پرهیز از صدور قرارهای سنگین و بازداشت در مورد روزنامه نگاران شد.

تقاضای دفاع از حقوق شهروندی

یدالله اسلامی دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار با اشاره به نامه نگاری به رئیس قوه قضائیه به ایسنا گفت: با توجه به نامه یی که درباره زهرا بنی یعقوب از سوی مجمع به ریاست قوه قضائیه نوشته شده بود و براساس پیگیری هایی که دفتر مجمع نمایندگان تا امروز داشته است این نامه از سوی دفتر ریاست قوه قضائیه به دادسرای انتظامی قضات برای رسیدگی فرستاده شده است. دوستان تاکید داشتند برای جلوگیری از حوادث مشابه باید این مساله به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد و انتظار داریم که دستگاه قضایی با سرعت مناسب و قاطعیت موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

کرباسچی رئیس کمیته انتخابات کارگزاران

غلامحسین کرباسچی به ریاست کمیته انتخابات حزب کارگزاران سازندگی در انتخابات مجلس هشتم انتخاب شد. به گزارش مهر، ریاست کمیته انتخابات حزب کارگزاران برعهده غلامحسین کرباسچی قرار گرفته و افرادی نظیر حسین مرعشی، اسحاق جهانگیری، هدایت آقایی و یدالله طاهرنژاد نیز عضو این کمیته هستند.

توصیه مسکو به گروه 1«5

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان در رایزنی های خود باید همکاری های ایران با «آژانس بین المللی انرژی اتمی» را در مد نظر قرار دهند. به گزارش خبرگزاری روسی ایتارتاس، «سرگئی کیسلیاک» افزود که این شش کشور باید تحلیل و ارزیابی جامعی را در رابطه با وضعیت موجود برنامه هسته یی ایران ارائه دهند و براساس گزارش «محمد البرادعی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، همکاری های ایران با این آژانس را نیز مورد توجه قرار دهند.اما در همین حال چین از تحریم های جدید علیه ایران حمایت کرد. بنابر گزارش های رسیده از نشست 1«5 در پاریس، نماینده چین در نشست روز شنبه پاریس مواضع هم سوتری با امریکا و دیگر اعضای گروه 1«5 اتخاذ کرده است. بر این اساس به گزارش مهر نماینده چین در نشست پاریس در خصوص ممانعت از سفر مقام های ایرانی بیشتری به کشورهای خارجی اعلام آمادگی و از تحریم بانک های ایرانی نیز حمایت کرد.