آرشیو دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۶۷
ورزش
۱۷

شکست سپاهان در داربی اصفهان / باز هم سپاهان، باز هم گل به خودی

دومین باخت سپاهان در لیگ برتر در شرایطی رقم خورد که تیم جهانی اصفهان در داربی سیزدهم هیچ نشانی از آن تیم پر قدرت هفته های گذشته نداشت. بازی ضعیف سپاهان که با ترکیب اصلی اش رودرروی ذوب آهن قرار گرفته بود هواداران سپاهانی را هم عصبانی کرده بود. باخت یک بر صفر سپاهان برابر ذوب آهن، دومین شکست تیم اصفهانی طی هفته گذشته بود، چه اینکه سپاهان پیش از باخت دیروز برابر اوراواردز ژاپن هم سه بر یک شکست خورده بود. با این حال سپاهانی ها هم نباید چندان بابت شکست با حداقل گل برابر ذوب آهن ناراحت باشند، چرا که اگر دو ضربه بازیکنان ذوب آهن در همان پنج دقیقه اول به گل تبدیل می شد، سپاهان شکست سنگینی را در تک بازی عقب افتاده هفته هفتم کسب می کرد. بازی با فشارهای ذوب آهن آغاز شد و دو ضربه یی که به تیر دروازه سپاهان خورد در ادامه همین حملات بود. با این حال ذوب آهن آنقدر فشار آورد تا محسن بنگر که لوکابوناچیچ او را جزء دو مدافع وسط برتر فوتبال ایران می داند در ادامه سریال گل های به خودی مدافعان سپاهان، اشتباه کند و در دقیقه شانزدهم تک گل بازی را به ثمر برساند.

چهارمین برد شاگردان ذوالفقارنسب در شرایطی به دست آمد که در میان ترکیب اصلی ذوب آهن، بازیکنان ناشناخته یی همچون عیسی اندوی، علی احمدی، اسماعیل فرهادی، مصطفی صالحی نژاد و... حضور داشتند. این برد شیرین ذوب آهن را از مکان شانزدهم تا جایگاه سیزدهم بالاکشید و فاصله دو امتیازی ذوب آهن تا نیمه بالایی جدول سبب شده که تیم ذوالفقارنسب به آینده امیدوارتر باشد. ذوب آهن هنوز یک بازی عقب افتاده دیگر دارد و با برد مقابل استقلال اهواز می تواند تا رده دهم بالابیاید.

سپاهان که تا قبل از این بازی شانس بیشتری برای قهرمانی در نیم فصل در قیاس با پرسپولیس داشت پس از باخت در داربی سیزدهم اصفهان، شانس اش برای رسیدن به قهرمانی در نیم فصل اول لیگ با پرسپولیس یکسان شد و شاید اگر سه بازی عقب افتاده سپاهان مقابل مس کرمان، سایپا و پرسپولیس را بازی آسانی فرض نکنیم برای پرسپولیس شانس بیشتری در کسب قهرمانی قائل خواهیم بود. سپاهان که دومین باختش را در چهاردهمین بازی لیگ پذیرفت، نایب قهرمانی اش در نیم فصل قطعی است. شرایط این روزهای سپاهان آنقدر نامناسب است که احتمال نزول سپاهان در نیم فصل دوم چندان دور از ذهن نباشد.