آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۶۳۵
بورس - شرکت ها
۱۶

شنیده های بازار

انتظار سرمایه گذاران از شرایط نامساعد بازار در روزهای آینده همچنین عدم توجه به سهام شرکت هایی که در ماه های اخیر پیش رو بوده اند، باعث شده است تا شاخص ها نتوانند به روند صعودی ادامه دهند.

از آن جا که بیش از نیمی از ارزش بازار متعلق به چند شرکت فلزی و معدنی است بنابراین با کاهش قیمت سهام این شرکت ها، شاخص های بازار نیز منفی خواهد شد.با توجه به وضعیت شرکت های ملی مس، فولاد، چادرملو، گل گهر و سایر شرکت های این گروه حتی اگر قیمت سهام شرکت های گروه های خودروسازی، سیمان و پتروشیمی افزایش یابد در کوتاه مدت نمی توان انتظار افزایش شاخص ها را داشت.

مهرکام پارس

نسبت P/E نزدیک به دو و قیمت مناسب سهام این شرکت باعث شده است تا برای آن صف خرید تشکیل شود.تقسیم سود نسبتا خوب از جمله دلایلی است که موجب توجه سرمایه گذاران به سهام این شرکت شده است.

تراکتورسازی

روند کاهشی قیمت سهام این شرکت در ماه های اخیر موجب این می شود که پتانسیل افزایش قیمت برای سهام این شرکت وجود داشته باشد.

از آن جا که سود هر سهم این شرکت همچون دوره های گذشته به طور کامل محقق می شود بنابراین انتظار می رود تا مجمع سالانه، گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران با افق سرمایه گذاری شش ماهه باشد.

بانک پارسیان

باتوجه به وضعیت صورت های مالی این شرکت و عملیات بانکی احتمالاسود هر سهم این شرکت افزایش خواهد یافت. شایان ذکر است به لحاظ نقدشوندگی «وپارس» یکی از بهترین رتبه ها را در یک سال اخیر داشته است.

سرمایه گذاری غدیر

قیمت سهام این شرکت در سه سال گذشته به خاطر صف های فروش طولانی روند کاهشی داشته است.از آن جا که وضعیت پرتفوی این شرکت به طور مستقیم و غیرمستقیم به صنایع سیمان و پتروشیمی وابسته است بنابراین با بهره برداری از شرکت های پتروشیمی تازه تاسیس همچنین افزایش نرخ سیمان روند کاهشی قیمت سهام این شرکت متوقف خواهد شد.