آرشیو چهارشنبه ۵ دی ۱۳۸۶، شماره ۶۳۸
کشاورزی - بازرگانی
۷
کار

مجلس به فوریت تبدیل قرارداد موقت به قرارداد دایمی رای نداد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دوفوریت و یک فوریت طرحی در مورد تبدیل قرارداد موقت کارگران و کارکنان دارای 10 سال سابقه کار به قرارداد دایمی مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی دیروز به بررسی دوفوریت و یک فوریت طرح تعیین تکلیف کارگران و کارکنان قراردادی با بیش از 10 سال سابقه کار پرداختند و دوفوریت و یک فوریت آن را تصویب نکردند.

دوفوریت این طرح 76 رای موافق، 54 رای مخالف، 30 رای ممتنع از مجموع 199 رای ماخوذه را کسب کرد. همچنین یک فوریت این طرح نیز تنها 79 رای موافق و سه رای مخالف و 15 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر را کسب کرد.

براساس ماده واحده این طرح و در صورتی که این طرح به تصویب می رسید، تمامی کارگاه های مشمول قانون کار و همچنین دستگاه های مشمول قانون استخدام کشوری، لشکری و قوانین خاص موظف می شدند آن دسته از کارگران و کارکنان مشاغل که بیش از 10 سال سابقه قرارداد موقت کار مستمر یا متناوب مستقیما یا توسط پیمانکاران نیروی انسانی یا هر شکل دیگری را که دارا باشند را به قرارداد دایم تغییر وضعیت دهند.

این طرح به امضای 114 نماینده رسیده بود. طراحان با توجه به درخواست های مکرر کارگران و کارکنان شاغل در شرکت ها و موسسات، این طرح را در جهت حمایت قانونی از کارگران و کارکنان قرارداد موقت تهیه کرده بودند که در این طرح خواستار دایمی شدن قرارداد موقت این کارگران و کارکنان شده بودند.پس از این که فوریت این طرح رای منفی کسب کرد باهنر اعلام کرد که این طرح به صورت عادی اعلام وصول می شود.