آرشیو شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۳۵
اجتماعی
۴

معاون وزارت آموزش وپرورش در گفت وگو با «ایران» خبر داد: مدیریت وزیر آموزش و پرورش بر یک ردیف بودجه اختصاصی در سال 87

گروه اجتماعی میزان بودجه سال آینده آموزش وپرورش در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس با افزایش هزار میلیارد تومانی نسبت به بودجه سال 86، 7 هزار و 300 میلیارد تومان تعیین شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش با اعلام این مطلب در گفت وگو با خبرنگار «ایران» افزود: یکی از ویژگی های بارز و مثبت بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده آموزش و پرورش، اختصاص یک ردیف بودجه ای متمرکز است. که از سوی وزیر آموزش وپرورش مدیریت می شود، در حالی که در سال جاری به علت اختصاص ردیف های استانی، مشکلاتی وجود داشت و در استان ها متفاوت عمل می شد. حتی گاهی تفاوت اعتباری از دو تا 17 درصد به چشم می خورد.

«محمدرضا محدث خراسانی» با بیان این که 94 درصد از بودجه سال آینده آموزش و پرورش، بودجه هزینه ای استانی یعنی اعتبار سازمان های آموزش وپرورش استان های کشور است، گفت: شش هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار سازمان های آموزش وپرورش استان های کشور است که این میزان نسبت به سال، 86 یک هزار میلیارد تومان افزایش را نشان می دهد.

وی درباره شش درصد باقی مانده بودجه سال 87 آموزش وپرورش نیز گفت: این میزان که معادل 400 میلیارد تومان است به مجموعه ستادها و سازمان های وابسته به این وزارتخانه همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان نهضت سواد آموزی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش اختصاص پیدا می کند. محدث خراسانی همچنین درباره بودجه عمرانی تعیین شده در لایحه بودجه پیشنهادی دولت گفت: در لایحه بودجه سال 87، 600 میلیارد تومان از اعتبارات آموزش و پرورش، به بودجه عمرانی اختصاص یافته است. این میزان اعتبار مطابق سال های گذشته در اختیار شوراهای برنامه ریزی استان ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طبق پیش بینی برنامه ریزان، بودجه وزارت آموزش وپرورش نیاز به افزایش دو هزار و 700 میلیاردتومانی در بودجه هزینه ای 87 دارد، اما با در نظر گرفتن حداقل نیاز، افزایش یک هزار میلیارد تومانی در بودجه سال آینده لحاظ شد و امیدواریم در مورد یک هزار و 700 میلیارد تومان باقی مانده نیز تصمیم گیری شود.