آرشیو چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۰
اخبار کشور
۱۴

خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت به شهادت رسید

«مصطفی امهز» یکی از خبرنگاران خبرگزاری فارس در حوادث اخیر حومه جنوبی بیروت توسط افراد ناشناس به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار فارس از بیروت، درگیری های شب دوشنبه بیروت منجر به شهادت 9 تن و جراحت قریب به 50 تن شد.

مصطفی امهز 32 ساله، متاهل و دارای دو فرزند بود و از سال 1367 در حزب الله لبنان عضویت رسمی و سازمانی داشت. وی همچنین به علت علاقه شخصی گاهی نیز به عنوان امدادگر به کمک مردم می شتافت، در پی بروز هر حادثه ای یکی از منابع معتبر و مهم خبرنگار خبرگزاری فارس محسوب می شد. «امهز» در طول جنگ سی و سه روزه در شهر طیبه واقع در جنوب لبنان به فعالیت های نظامی و امدادرسانی مشغول بوده است.

وی در شب حادثه جهت ساماندهی اعتراضات مردمی و جلوگیری از اغتشاشات احتمالی در منطقه «مارمیخاییل» بیروت حضور داشت و ضمنا در راستای پوشش خبری حوادث با دفتر خبرگزاری فارس در ارتباط مستقیم بود و گزارش لحظه به لحظه مجروحین و شهدا را اعلام می کرد.

وی تنها دقایقی بعد از آن که گزارش کشته شدن دومین شهید را مخابره کرد با گلوله مستقیم تک تیراندازان مستقر در ساختمان های منطقه «عین الرمانی» به شهادت رسید. منطقه «عین الرمانی» در استیلای کامل نیروهای قوای لبنانی است که فرماندهی آن ها را سمیر جعجع عهده دار است.

مصطفی امهز تنها یک هفته پیش از شهادت از زیارت امام علی بن موسی الرضا در ایران بازگشته بود.

رسانه های لبنان همچنین تصاویری از «امهز» به نمایش گذاشتند که در حال نجات یکی از مجروحانی بود که توسط تک تیراندازان هدف گلوله قرار گرفته بود.

خبرگزاری فارس شهادت این خبرنگار پرتلاش را به جامعه خبری ایران، لبنان و خانواده وی تسلیت می گوید.