آرشیو یک‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۳۸۵۳
ایران زمین
۲۰

همایش تازه های سرطان در مشهد برگزار شد

مشهد خبرنگار«ایران»: همایش تازه های سرطان با حضور 140 پزشک خانواده در مرکز مراقبت های اولیه بهداشتی پی.اچ.سی مشهد برگزار شد.

هدف از برپایی این همایش، همزمان با هفته مبارزه با سرطان، آشنایی بیشتر پزشکان با رو ش های پیشگیری، شناسایی عوامل خطر و علایم هشداردهنده سرطان اعلام شد. مدیر گروه تخصصی پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت خراسان رضوی در این همایش، گفت: براساس آمارها سالانه 30هزار نفر در کشور بر اثر انواع سرطان جان خود را از دست می دهند.

دکتر محمدعلی رضایی افزود: این در حالی است که علم امروز ثابت کرده که یک سوم سرطان ها در مراحل اولیه با شناسایی، درمان کامل می شوند و یک سوم نیز قابل پیشگیری هستند. وی اجتناب از مصرف دخانیات، داشتن تغذیه صحیح و مناسب، تحرک کافی، مصرف میوه جات و سبزیجات را از جمله روش های مؤثر در پیشگیری از سرطان عنوان کرد. مدیر گروه تخصصی پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت خراسان رضوی، آخرین آمار ثبت شده مبتلایان به سرطان را در این استان 5 هزار نفر عنوان کرد. وی گفت: حدود80درصد سرطان ها ثبت می شوند که در سال های گذشته با تقویت نظام ثبت و اطلاعات، به همین منظور گام های مثبتی برداشته شده است. وی شایع ترین سرطان ها را در خراسان رضوی در زنان به ترتیب پستان، پوست، معده و روده بزرگ و در مردان نیز به ترتیب پوست، معده، مثانه و پروستات عنوان کرد.